وزیر دفاع تست و آزمایش موشکی نیروهای مسلح را از پیش برنامه ریزی شده عنوان کرد و در واکنش به جنجال های بیرونی در مورد ین ازمایش‌ها تأکید کرد: اگر به‌روی بعضی از موضوعات عملیات رسانه‌ای خاص می‌کنند دنبال اهداف خاصی هستند

عادی و طبق برنامه بود

قدس آنلاین: امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت  درباره آزمایش موشکی اخیر  و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی، گفت: برنامه‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح هر سال تدوین و طبق برنامه و در زمان خود اجرا می‌شود.

وی افزود:  در کل دنیا این کارها طبیعی و عادی است، اگر به‌روی بعضی از موضوعات عملیات و کار  رسانه‌ای خاص می‌کنند دنبال اهداف خاص خودشان هستند، اما نیروهای مسلح برنامه‌هایشان از جمله آزمایش‌های موشکی به صورت منظم و مرتب و طبق برنامه اجرا می‌شود.

وزیر دفاع در خصوص برگزاری رزمایش مشترک با روسیه، گفت: هنوز قراری در این خصوص گذاشته نشده اما روسیه کشور دوست ماست.

سی‌ان‌ان هفته گذشته  به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شد ایران یک موشک بالستیک با برد ۱۰۰۰ کیلومتر آزمایش کرده است.

کاخ سفید نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد: از آزمایش یک موشک از سوی ایران آگاه هستیم؛ این موشک از نوع شهاب ۳ با برد بیش از هزار کیلومتر بوده، اما آزمایش آن خطری برای کشتی‌رانی یا پایگاه‌های آمریکا در منطقه ایجاد نکرده است.

دو روز پس از آن رژیم صهیونیستی در یک مانور رسانه‌ای آزمایش سامانه جدید دفاع موشکی خود را که به صورت مشترک با شرکت آمریکایی بوئینگ تولید شده در آلاسکا آزمایش کرد.. رسانه‌های وابسته به این رژیم تلاش کردند این اقدام را نوعی واکنش به اقدام ایران نشان دهند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.