مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان سال گذشته، ۱۷ درصد بدنه مدیریتی استان را زنان تشکیل داده اند و به دنبال افزایش حضور این گروه در حوزه‌های ارشد مدیریتی استان نیزهستیم.

بانوان ۱۷ درصد بدنه مدیریتی خراسان رضوی را در اختیار دارند

به گزارش قدس آنلاین، همایش تجلیل از بانوان مدیر، شاخص و کارآفرین استان خراسان با حضور مسئولان برجسته استانی در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

فرشته سلجوقی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی  در این مراسم اظهار داشت:

این استان در حوزه مدیریت زنان ،جزو ۱۰ استان برتر  کشور است.

وی تصریح کرد: در سال رونق تولید باید از نقش زنان در پیشبرد امور جامعه غفلت صورت نگیرد، زیرا هرجا مردی به موفقیت دست پیدا کرده است بدون تردید نقش یک زن در کمک و همراهی با او در زندگی ملموس می باشد. از طرفی  در دوران جنگ تحریمی که شرایط سخت‌ تری نسبت به دوران جنگ تحمیلی دارد نقش بانوان  در گذر ازآن بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه باید به توانمندی زنان باور داشته باشد، افزود: در برنامه ششم توسعه به ‌دنبال حضور پررنگ ‌تر نقش زنان در مسیر پویایی، تعالی و آبادانی جامعه هستیم و تا پایان سال گذشته، ۱۷ درصد بدنه مدیریتی استان  را زنان تشکیل داده بودند و به دنبال افزایش حضور این گروه در حوزه‌های ارشد مدیریتی استان نیز هستیم.

سلجوقی گفت: معاونت زنان و امور خانواده رییس جمهور کارنامه‌ای از میزان و درصد حضور زنان در تمامی دستگاه‌های دولتی خواستار شده و خراسان رضوی در این رابطه جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده و به‌دنبال آن هستیم که خود را به ۳ استان اول در این حوزه برسانیم.

*بانوان  نقشی کلیدی در توسعه و آبادانی کشور دارند

محسن شرکا، رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی نیز در این مراسم  اظهار داشت: بانوان  نقشی کلیدی در توسعه و آبادانی کشور دارند.

وی با بیان اینکه بانوان نقشی پررنگ در امر پشتیبانی در هشت سال دفاع مقدس داشتند و زنان بسیاری بودند که حتی مهریه خود را در راه حفظ کشور هدیه کردند، افزود: مطمئناً اگر امروز هم فضا و بستر مناسبی برای زنان ایجاد شود توانمندی این گروه همانند آن دوران بیش از پیش در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی دیده خواهد شد؛ از طرفی در حال حاضر در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و صنایع دستی  بانوان شاخص و کارآفرین بسیار وجود دارند که حتی الگوی موفقی برای مردان کارآفرین نیز می باشند.

شرکاء با بیان اینکه امروزه استارتاپ‌ها در کشور به‌خوبی فعال هستند و زنان نیز بخش ‌عمده‌ای از فعالان این حوزه هستند ، گفت: استارتاپ‌ها در کشور همانند کودکی تازه متولدشده هستند و جهان نیز به این سمت در حال حرکت است و ما هم نباید از این مسیر عقب بمانیم ، از طرفی باید به  کار تیمی  در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد زیرا همواره ثمرات و اثرپذیری کار جمعی بیشتر از کار فردی بوده است.

*اشتغال پایدار توسط بانوان در جامعه 

سعید سوداگری، یکی از کارآفریننان برتر استان خراسان رضوی نیز دراین مراسم اظهار داشت: در این استان حضور کارآفریننان خانم نخبه و برجسته باعث اشتغال تعداد زیادی از جوانان شده است.

مسئول باشگاه مدیران خراسان رضوی با بیان اینکه این باشگاه در راستای معرفی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه محرومان و آسیب‌پذیران از مرداد ماه سال گذشته فعال شده است، خاطرنشان کرد: در طول مدت یک سالی که از فعالیت این باشگاه می‌گذرد بیش از ۸۵۰ نفر در قالب ۷ دوره آموزشی که ۶۵ درصد آنان بانوان بودند از آموزش‌های لازم برخوردار شدند و از این طریق توانمندسازی بانوان در اولویت قرار گرفته است به طوری که برخی از بانوان مددجو به مددیاری رسیده‌اند و امروزه دیگر نه تنها نیازمند نیستند، بلکه نامشان به عنوان یک کارآفرین که اشتغال‌های بسیارزیادی ایجاد کرده‌اند می‌درخشد.

سوداگری با اشاره به اینکه در این همایش از ۵ بانوی شاخص و کارآفرین تجلیل به‌عمل می‌آید، تصریح کرد: در مدت فعالیت این باشگاه ۱۵ نفراز اقشار اسیب پذیر که به‌صورت مستمر از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند در حال حاضر به عنوان استاد در کلاس‌های تدریس مشاغل مختلف از آنها استفاده می‌شود که قطعاً این گروه به‌جهت آنکه خودشان سختی‌ها و مشکلات بسیاری را در زندگی تجربه کرده اند در انتقال مفاهیم به دیگران تاثیرگذار هستند.

وی تاکید کرد: در سال رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد پایدار مبتنی بر تولید و کارآفرینی بدون اتکای به نفت تاکید شده است برای بیش از ۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی این باشگاه اشتغال پایدار ایجاد شده است و در سال جاری افزایش ۳۰ درصدی ایجاد  اشتغال‌ برای مهارت آموزان این باشگاه را پیش بینی می کنیم که برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی در اثرپذیری و یادگیری آموزش‌ها بسیار موثر است.

مسئول برگزاری همایش تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین در رابطه با ملاک انتخاب برترین‌ها، گفت: برترین‌های این رویداد متناسب با شاخص‌های لحاظ شده انتخاب شده‌اند و کسانی که بالاترین امتیازات را دریافت کرده‌اند به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شوند؛ همچنین باشگاه مدیران برتر از تمامی افراد خلاق و توانمندی که می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، اما به جهت عدم حمایت‌های مالی نتوانسته‌اند اهداف خود را دنبال کنند حمایت‌ویژه می‌کنند.

*تجلیل از 7 بانوی کار آفرین 

همچنین سیداحسان علوی، مسئول برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی، اظهار داشت: اجلاس‌های ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی از سال ۹۵ آغاز شده و به‌طور متوسط سالانه دو اجلاس در مشهد با حضور مقامات و مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهری در این شهر برگزار شده است.

وی در رابطه با موضوعات ۵ اجلاس برگزارشده از ابتدا تاکنون، افزود: این اجلاس ها به ترتیب  با موضوع مدیریت دانش، سینما و خانواده، صنعت گردشگری، افزایش میزان جذب و ماندگاری زائران و گردشگران و پنجمین اجلاس نیز با موضوع ترویج فرهنگ میزبانی امام رضایی برگزار شده است و در ششمین اجلاس هم به نقش و تاثیرپذیری زنان شاخص و کارآفرین در جامعه خواهیم پرداخت.

علوی با اینکه این اجلاس در سال‌های گذشته با رویکردهای و موضوعات مختلف این حوزه برگزار شده است، گفت: در این سال‌ها یکی از گروه‌هایی که کمتر به آن پرداخته شده است بانوانی بودند که از کمترین امکانات شروع کردند و اکنون دارای کارگاه های اشتغال هستند .

وی بیان داشت: در این مراسم از فاطمه بیدی، بانوی امدادگر و نجاتگر نمونه کشور و استان خراسان رضوی؛ خدیجه باغبانی باندی برترین بانوی طلایی اهدای خون کشور و استان؛ فاطمه رحیمی کارآفرین برتر درحوزه رستوران‌داری؛ تکتم قمری کارآفرین نمونه حوزه پوشاک، الهه شجاعی کارآفرین  برتر در حوزه آگهی و تبلیغات؛ گلبهار حیاتی، کارآفرین برتر در حوزه آموزش و سمانه احسانی‌نیا هنرمند معلول و تواب‌یاب که هنرنقاشی را با دهان انجام می دهد به‌عنوان ۷ بانوی مدیر، شاخص و کارآفرین کشور و استان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.