همدان- مدیرکل گمرگ استان همدان گفت: با توجه به دقت و سرعت و ارزیابی همکاران و کارشناسان گمرک استان همدان رسوب کالا در گمرک استان همدان نداریم.

  رسوب کالا در گمرگ همدان  نداریم
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  مرتضی نجفی مقدم  امروز ظهر در نشست خبری در سالن اجتماعات این اداره‌کل اظهار کرد:  برای حمایت و مساعدت به ترخیص کالا ضمانت‌نامه دریافت می‌کنیم یا بخشی از کالا ترخیص سپس عوارض گمرکی آن وصول می‌شود.
 وی بیان کرد: در ۳ ماه نخست امسال ۱۷۷ هزارتن کالا به مقاصدی مانند ترکیه، عراق، افغانستان، چین، پاکستان، اکراین، هند، امارات، ارمنستان از همدان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش صادرات دارد.
 وی افزود:  این کالای صادارتی به لحاظ ارزشی بیش از ۳هزار میلیارد ریال ارزش داشت که  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۶۷ درصد افزایش دارد. امسال انواع کالای وارداتی به استان هم  ۲ هزار و ۴۰ تن کالا شامل کویل آلومینیوم، خطوط مسنوج نبافته، بذرسیب‌زمینی، الکترود گرافتی کوره، انواع رنگ نساجی، پودرقالب‌گیری، توری فلزی و دستگاه سی ان سی و غیره بوده است.
مدیر کل گمرک استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان به لحاظ امکانات گمرک در زمان بسیار کوتاهی کالا را ترخیص می‌کند و حتی برای تحقق این هدف بازرگانان و شرکت‌ها تشویق به ایجاد انبار در شرکت کرده است، گفت:  اکنون در استان همدان ۶ نفر ارزیاب گمرک فعال است که شماره سریال بین‌المللی صادرات کالا را به محصولاتی صادراتی اختصاص می‌دهند و طبق استانداردها کالاها از مسیرهای سبز، زرد و قرمز ترخیص می‌شوند.
نجفی مقدم افزود:  در ۳ ماهه نخست امسال حدود ۷۷ فقره پرونده برا ی۱۰۰ نفر در قالب کالای قاچاق که عمدتا هم کالای‌ها مصرفی مانند لوازم‌خانگی، چای و لوازم بهداشتی و غیره بود به ارزش بیش از ۲۴ میلیاردریال تشکیل شده است. کالای قاچاق توسط نیروی‌انتظامی بعد از توقیف به  گمرک برای ارزیابی سپرده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.