وزیر صنعت گفت به سازمان حمایت دستور داده تا بررسی کنند ادعای ایران خودرو در مورد اینکه اعلام افزایش قیمت محصولات آنها ناشی از اشتباه سیستمی بوده صحت دارد یا نه؟ و اگر دروغ گفته باشند با آنها برخورد خواهد کرد.

دستور وزیر برای بررسی ادعای ایران خودرو درباره اشتباه سیستمی در اعلام افزایش قیمت‌ها

قدس آنلاین:  رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز گفته شد که یکی از خودروسازان افزایش قیمت داشتند اما بعد هم اطلاعیه دادند که اشتباه سیستمی بوده؛ بنده هم به سازمان حمایت دستور دادم که موضوع را بررسی کند تا ببیند واقعاً اشتباه سیستمی بوده یا تصمیمی پشت آن بوده است. 

وی ادامه داد: حتماَ اگر برخلاف مصوبات تصمیم به افزایش قیمت داشتند، برخورد می‌کنم و اگر اشتباه سیستمی هم باشد باز هم بررسی می‌کنیم چرا که ما هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نداشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص افزایش قیمت مرغ گفت: وزارت جهاد توضیحات لازم را در این خصوص دادند. روزهای اخیر نوساناتی وجود به وجود آمده و الان ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داشته که پیگیری می‌شود تا ان‌شاالله قیمت را بر اساس مصوبه معقول کنیم. 

وی افزود: آن زمان وزارت جهاد و اتحادیه‌های مربوطه درخواست افزایش ۱۴ هزار تومانی مرغ را داشتند ولی بر اساس محاسباتی که انجام شد، دیدند زیر آن برای تولید کننده صرف نمی‌کند. ستاد تنظیم بازار با همه آنالیزها بررسی کرد و ۱۲ و ۹۰۰ را تصویب کرد اینکه قیمت فعلاً نوسان دارد بخشی ناشی از عرضه و بخشی ناشی از سوءاستفاده‌ها است.

وزیر صمت با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سازمان تعزیرات در حال پیگیری قیمت مرغ هستند، راجع به قیمت روغن موتور که با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت ۷۰ درصدی داشته، گفت: ارائه قیمت بیشتر از مصوبه بدون تردید خلاف است و حتما برخورد میدانی انجام می‌شود.

رحمانی درباره برنامه کلی جلوگیری از قیمت خودرو با بیان اینکه برنامه کلی تثبیت قیمت است، افزود: در این باره چندین قدم اقدام لازم است که یکی از این اقدامات تولید است که خوشبختانه در حال حاضر تولید بعد از نوسانات به نسبت به حالت متعادلی رسیده و تولید مرتب در حال انجام است.

وی ادامه داد: با این وضع در هفته‌های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخود خواهیم کرد.

وزیر صنعت معدن تجارت درباره مجوزهای وزارت صنعت  معدن به رمز ارزها با بیان اینکه هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است، گفت: تصمیم اولیه دولت این است که استخراج رمز ارزها به رسمیت شناخته شود اما بهره‌برداری از آن نه، یعنی می‌توانند آن را استخراج و صادر کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.