۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 665483

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افزایش اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند گفت: متأسفانه در این زمینه به مستأجرها اجحاف می‌شود.

 مالکان به مستاجرها اجحاف می‌کنند

قدس آنلاین:محمد اسلامی  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تامین مسکن کارکنان دولت، گفت:  این طرح به ویژه رای جوانان و کسانی که به تازگی استخدام شده اند، مفید است تا بتوانند در یک زمان معین صاحب مسکن شوند و این امیدواری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: این طرح به آقای روحانی داده شده است و در جلسات شورای مشورتی بحث‌های اقتصادی هم مطرح شده و در سازمان برنامه و بودجه هم مسائل اقتصادی‌اش پیگیری و تبیین شده است. امیدواریم به زودی این طرح را به ما ارجاع دهند تا بتوانیم آنرا ابلاغ و دنبال کنیم. البته ما مقدمات آن را هم فراهم کردیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش شدید اجاره مسکن که در مناطقی به 100 درصد نیز رسیده، با بیان اینکه رشد قیمت‌ها در بخش اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند گفت: متأسفانه در این زمینه به مستأجرها اجحاف می‌شود.

اسلامی گفت: البته گزارش‌ها و آماری  بانک مرکزی و مرکز آمار کشور ثبت کرده اند نشان می‌دهد که رشد اجاره بها، به طور متوسط در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد بوده است و آمار اتحادیه املاک  هم همین میزان است. مصادیق زیادی هم وجود دارد که مالک آمده و رقم دیگری را مطرح کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم مردم هم در این زمینه رعایت کنند. اما کاری که ما می توانیم بکنیم این است که واحدهای مسکونی اجاره ای را برای مردمی که علاقه مندند، از جمله برای خیرین و مناطق مختلف شهرداری شرایطی فراهم کردیم تا زمین رایگان در اختیارشان قرار دهیم و آنان خانه بسازند و در اختیار کسانی که نیازمند هستند قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.