مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: اولین معین اقتصادی خانواده در راستای حمایت از زوج های جوان در پنج سال اول زندگی با عنوان خانه محبت، در شهرستان چناران با همکاری و همراهی آستان قدس رضوی، دادگستری استان و مشارکت امام جمعه و مسئولان محلی شهرستان چناران با محوریت فرمانداری این شهرستان و دستگاه های اجرایی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از اولین خانه محبت در خراسان رضوی باهمکاری آستان قدس/موضوع تحکیم بنیان خانواده یک حوزه فرا دستگاهی است

فرشته سلجوقی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در انتهای سال ۹۳ اتاق اندیشه ورز در حوزه خانواده در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در این اتاق اندیشه ورز دستگاه های مرتبط با امور خانواده و افراد صاحب نظر طرح هایی را معرفی کردند که اجرای آنها باعث شد استان خراسان رضوی که جزو استان های اول در حوزه طلاق بود در سال ۹۶ به رتبه ۸ ارتقاء پیدا کند.

سلجوقی با بیان اینکه در بحث خانواده ، ازدواج و طلاق باید توجه داشت که عوامل زیادی دخیل هستند و منحصر به یک موضوع خاص نمی باشد،افزود: اما چون فعالیت های این اتاق از سال ۹۶به سمت مسائلی دیگری سوق پیدا کرد و دستگاه های اجرایی در حوزه خانواده ورود پیدا کردند، باعث شد خراسان رضوی در موضوع طلاق سال گذشته به رتبه های اول تنزل کند که نیاز است در این زمینه تامل جدی از سوی مسئولان استان صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد و شرایط مالی جزو پنج عامل موثر در تحکیم بنیان خانواده است نمی توان تاثیر این مقوله را در رشد ازدواج، استحکام نظام خانواده و کاهش طلاق نادیده گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که تکانه ها و نابسامانی اوضاع اقتصادی سراسری بوده و تنها منحصر به خراسان رضوی نبوده است که باعث شود در افزایش طلاق تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: استان خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد یک شهر استثنائی است و حتی در مواردی تنها این تهران است که ممکن است شرایط مشابه مشهد را داشته باشد به طوری که مواردی نظیر مهاجر پذیر بودن، رشد حاشیه نشینی و مسائل اجتماعی دیگر در شهر مقدس مشهد موجب افزایش نرخ طلاق شده است.

سلجوقی افزود: موضوع تحکیم بنیان خانواده یک حوزه فرا دستگاهی است از این رو همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و مجموعه های اقتصادی و حتی رسانه ها که نقش تاثیرگذاری در امور مربوط به خانواده دارد باید در این زمینه همراهی کنند. از طرفی گاهی بیان برخی موضوعات و سیاه نمایی ها به نفع خانواده و جامعه نمی باشد و حتی بیان برخی آمار کمکی به بهبود مسائل نمی کند بلکه قبح مسئله را می شکند.

وی اظهار داشت: در روز شنبه که مصادف با اول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است که به نام روزملی ازدواج نیز نامگذاری شده است اولین معین اقتصادی خانواده استان خراسان رضوی  در شهرستان چناران با همکاری و همراهی آستان قدس رضوی، دادگستری استان و مشارکت امام جمعه و مسئولان محلی شهرستان چناران با محوریت فرمانداری این شهرستان و دستگاه های اجرایی حمایت از زوج های جوان در پنج سال اول زندگی با عنوان خانه محبت رونمایی خواهد شد.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.