معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در تیر ماه جاری به عنوان اولین ماه از تابستان اقامت ۱۱ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر شب در این استان ثبت شده است.

اقامت بیش از ۱۱ میلیون مسافر طی تیرماه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری گفت: این میزان اقامت در همه واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و نیز خانه مسافرها، کمپ‌ها، زائرسراها، اقامتگاه‌های بومگردی و حسینیه‌ها در استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: از این میزان اقامت ۵۳۸ هزار و ۹۸۰ نفر شب در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها ثبت شده است.  
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در تیر ماه جاری به صورت میانگین ۸۸ درصد گنجایش واحدهای اقامتی این استان تکمیل شد و درصد اشغال ظرفیت توسط گردشگران خارجی نیز ۴۲ درصد اعلام شد.
بیدخوری با اشاره به این که هزار و ۶۲۵ واحد اقامتی رسمی و دارای مجوز میزبان مسافران تابستانی در استان خراسان رضوی هستند؛ افزود:این واحدها با ظرفیت ۱۰۲ هزار و ۳۵۴ نفر - شب میزبان مسافران با بهترین خدمات کمی و کیفی هستند.
وی اضافه کرد: این تعداد شامل ۲۳۲ هتل، یک متل، ۳۰۹ هتل آپارتمان، ۳۷۵ مهمانپذیر، ۶۵۰ خانه مسافر دارای مجوز و ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود.
وی ادامه داد: در ایام تابستان، استقبال مسافران و زائران از اقامت در واحدهای اقامتی رسمی بیشتر است، اما در عین حال در کنار واحدهای اقامتی رسمی در فضاهای آموزشی، مهمانسراهای دولتی، حسینیه‌ها و کمپ‌های شهرداری مشهد نیز امکان اقامت برای مسافران فراهم شده است که با توجه به این میزان، ظرفیت اقامت در استان به حدود ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت افزایش می‌یابد.
وی گفت: اقامت تیر ماه امسال مسافران در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش یافت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.