قزوین_ امام روستای زرند بخش طارم سفلی استان قزوین گفت: به علت کمبود معلم گاها یک معلم برای ۶ پایه تحصیلی تدریس می کند که این شرایط موجب عدم آگاهی کامل دانش آموز از درس مربوطه می شود.

فقدان معلم در روستای زرند تحصیل دانش آموزان را مختل کرده است

حجت اسلام ابراهیم اسحاقی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به مشکلات روستای زرند بخش طارم سفلی استان قزوین اظهار داشت: مشکلاتی مختلفی از جمله  مشکلات فرهنگی و اثرات ماهواره و دجال واره در این منطقه وجود دارد که مسئولان باید رسیدگی کنند.

وی افزود: بسیاری از برنامه هایی که از ماهواره تبلیغ و تکرار می شود بر سبک زندگی کودکان و نوجوانان منطقه اثرگذار است و پاکی و نجابت این کودکان به نوعی تحت تاثیر قرار می گیرد که البته با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین، با تشکیل کارگروه های فرهنگی، سلامت، بهداشت، تعلیم  وتربیت، اشتغال و عمران فعالیت های مناسبی در این بخش صورت گرفته است.

امام روستای زرند بخش طارم سفلی استان قزوین یادآور شد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز کمبودهایی در منطقه از جمله کمبود معلم وجود دارد؛ برای نمونه به علت کمبود معلم گاها یک معلم برای ۶ پایه تحصیلی تدریس می کند که این شرایط موجب عدم آگاهی کامل دانش آموز از درس مربوطه می شود و ما از مسئولان مربوطه و آموزش و پرورش درخواست داریم تا به این وضع رسیدگی کنند و دانش آموزان بتوانند آموزه های خود را به خوبی فرا بگیرند.

اسحاقی گفت: طرح هایی در منطقه اجرا می شود که از نمونه آن می توان به اجرای طرحی برای رده های سنی کمتر از ۷ سال اشاره کرد؛ بخشی از این فعالیت ها در راستای بررسی مشکلات خانواده ها اعم از تربیت نادرست و برخوردهای نامناسب در خانواده انجام شده و در این راستا کارگروه تعلیم و تربیت تشکیل شده است و کلاس های تعلیم و تربیتی و فرهنگی نیز در مدارس برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال اظهار داشت: زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شده است و به همت این جوانان، فعالیت مربوط به کِشت زمین ها و برداشت محصولات کشاورزی انجام می شود.

امام جمعه روستای زرند بخش طارم سفلی استان قزوین اضافه کرد: همچنین توانستیم فعالیت هایی را به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در حوزه سلامت انجام دهیم و الگوی مصرف و تغذیه را تغییر و طب اسلامی را در بین مردم ترویج دهیم.

اسحاقی گفت: اگر دانش آموزان از زمان نوجوانی به خوبی تربیت نشوند، نمی توانند در جامعه پیشرفت مناسبی داشته باشند که این شرایط می تواند اثرات نامطلوبی نیز برای جامعه به همراه داشته باشد و از مسئولان درخواست داریم به تعلیم و تربیت دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.