یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه اشعار موهون و به دور از شان اهل بیت از برنامه‌های غدیر حذف شود گفت: طنزها و تئاترهای مراسمات غدیر به هیچ شخص و جریانی طعنه نزنند.

اشعار موهون و به دور از شان اهل بیت از برنامه‌های غدیر حذف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست بنیاد بین المللی غدیر یزد اظهار داشت: برنامه‌های غدیر باید به صورتی باشد که در درجه اول به سمت اطلاع‌رسانی در ارتباط با ماهیت واقعه غدیر باشد و ثانیا تمام مردم را شامل شود و به همه این اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مساجد میزبان عموم مردم هستند، خیلی از برنامه‌های ادارات مختلف را اگر در مساجد برگزار کنیم، قطعا تاثیرگذاری بهتری دارد و موضوع دیگری که باید توجه داشته باشیم این است که هر ارگانی که اقدام به تهیه بسته‌های فرهنگی یا بروشورها و کتابچه‌هایی در موضوع غدیر می‌کنند، تولیدات خود را در اختیار سایر نهادهای مرتبط قرار دهند تا بهتر و بیشتر در بین مردم توزیع شود.

ناصری تصریح کرد: در کنار تمام برنامه‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود، لازم است یک برنامه واحد و بزرگ در نقطه‌ای از جمله پارک کوهستان برگزار شود و در آن، اقدام به پخش فیلم و کلیپ مرتبط با غدیر، برپایی نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی و برگزاری جشن‌های مرتبط با غدیر شود.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با غدیر طعنه به شخص یا اشخاص و عقاید دیگر به هیچ عنوان نباید داشته باشیم و در طنزها، تئاترها و اشعار باید مراقب باشیم که به هیچ عنوان به افراد و عقاید دیگران اعتراض یا طعنه‌ای صورت نگیرد و حتی بعضی از اشعاری که قبلا خوانده می‌شد و در شان واقعه غدیر نیست و ممکن است مخالفان از آن تعبیر نادرستی داشته باشند هم باید حذف شود.

ناصری یزدی بر ضرورت روایت حدیث غدیر و تبیین آن برای مردم تاکید کرد و افزود: در کتاب الغدیر روایت‌های زیادی از شیعه و سنی در ارتباط با تایید واقعه غدیر مطرح شده و لازم است که ما این اسناد را منتشر کنیم و در اختیار همه به ویژه جوانان و نوجوانان قرار دهیم تا بدانند که غدیر مورد تایید همه بوده است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نکته دیگری که در ارتباط با جشن‌های غدیر باید به آن توجه کرد، رعایت حریم شرعی مراسم‌ها است و باید مراقب باشیم که کار خلاف شرعی در جشن‌ها انجام نشود. .

وی  با بیان اینکه نشاط و شادی دو مقوله جدای از هم است گفت: نشاط موضوعی است که باید در همه کارها وجود داشته باشد و شادی هم بحث جدایی است که در مراسم‌های جشن باید وجود داشته باشد ولی در کنار آن لازم است مراقب باشیم برخی افراد به بهانه نشاط یا شادی نسبت به ترویج خلاف شرع اقدام نکنند.

همانند صدر اسلام شیعه مورد هجوم قرار دارد

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: همانند صدر اسلام که شیعه مورد هجوم قرار داشت، امروز هم به ویژه در حوزه فضای مجازی حملات بسیار زیادی به افکار و ارزشهای تشیع صورت می گیرد.

حجت الاسلام کارگرافزود: افرادی که دست به قلم هستند و در فضای مجازی فعالیت دارند باید نسبت به دفاع از ارزشهای شیعه و پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان ایجاد می کنند اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در ایام غدیر همه ساله مراسمهای مختلفی برگزار می شود و حتما هم باید نسبت به برگزاری مراسمهای جشن و شادی در سطح شهر اقدام لازم صورت پذیرد ولی جشنها باید با بصیرت افزایی و معرفی فلسفه و چیستی غدیر انجام شود. 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.