۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 665531

پیدا کردن یک خبرمثبت و امیدوار کننده، آن هم زمانی که صنعت خودرو سازی مان در بحران به سر می‌برد و خیلی‌ها معتقدند ممکن است خودروسازان این بار از این تنگنا جان چندان سالمی به در نبرند، خیلی هنر است.


فؤاد آگاه/

پیدا کردن یک خبرمثبت و امیدوار کننده، آن هم زمانی که صنعت خودرو سازی مان در بحران به سر می‌برد و خیلی‌ها معتقدند ممکن است خودروسازان این بار از این تنگنا جان چندان سالمی به در نبرند، خیلی هنر است. شاید ما چون خیلی هنرمندیم (بزنید به تخته) پس از مدت‌ها توانسته‌ایم یک خبر و اتفاق مثبت در زمینه نوآوری را رصد و حالا منتشر کنیم!

شرکت معظم «ایران خودرو» از چند روز پیش، طرح فروش فوری اقساطی – اعتباری را توی بوق و کرنا کرد و بر اساس اطلاعیه قرار شد، سایت این شرکت، رأس ساعت 11 دیروز باز شود و سه محصول مختلف را عرضه کند. بخش نخست نوآوری و خلاقیت ایران خودرو این است که در طرح فروش اقساطی، شما را وادار می کند تقریباً 90 درصد قیمت خودرو را پیشاپیش بپردازید و 10 درصد باقیمانده را در یک قسط، آن هم سال 99 بپردازید.

سند خودروتان هم به خاطر آن 10 درصد باقیمانده در رهن باقی می ماند و حق خارج کردن آن از کشور را ندارید. خودرو، ان شاءلله تا یکی دو ماه آینده به شما تحویل می‌شود و اگر نشد مجبورید صبر کنید تا سرانجام بشود! خب تا اینجای کار، فقط همان یک قسط 10 درصدی، نوآوری محسوب می‌شود. بخش اصلی نوآوری بی‌سابقه ایران خودرو اما دیروز رقم خورد. سایت رأس ساعت 11 باز نشد و در عوض، بندی تکمیلی به اطلاعیه روز قبل اضافه شد که آغاز فروش از ساعت 11 و 30 دقیقه خواهد بود!

بدیهی بود که مراجعه کنندگان مشتاق تا نیم ساعت دیگر صبرکنند، بلکه موفق به خرید خودرو شوند. نیم ساعت بعد هم اما سایت باز نشد تا مردم همچنان سرِ کار بمانند و دست از پا درازتر مجبور شوند تلفن بخش پشتیبانی فروش اینترنتی را بترکانند: ... با سلام ... شما با بخش پشتیبانی تماس گرفتید... نوبت شما در صف انتظار 207 ... لطفاً منتظر بمانید...از صبر و بردباری شما متشکریم! بر فرض شما به اندازه من سمج و پیگیر بودید و به اندازه 207 معترض تماس گیرنده صبر کردید.

ساعت 12 و 49 دقیقه سرانجام نوبتتان می‌شود و اپراتور فقط می‌گوید بله! با احترام می پرسید: سلام ... ببخشید ...چرا برای اطلاعیه فروش 4193 امروز سایت باز نشد؟؟؟ اپراتور می گوید: شد... ساعت 12 باز شد... و قطع می‌کند و نمی‌شنود که شما می‌پرسید چرا اطلاع‌رسانی نکرده بودید؟! لابد به سرعت می‌رود تا دو ساعت بعد ازپایان طرح فروش، پی دی اف اطلاعیه فروش 4193 را اصلاح کند، ساعتش را به 12 تغییر دهد و یک خودرو را هم از لیست فروش حذف کند و نام دو خودروی دیگر را جایش بنویسد!

اکنون هم اگر به سایت این شرکت مراجعه کنید، ساعت آغاز فروش به 12 تغییر کرده و به جای سه خودرو نام چهار خودرو برای فروش دیده می‌شود! اما همان طور که در تصویر می‌بینید گویا یک نفر یادش رفته در قسمت تاریخ، جایی که ما علامت زده‌ایم، ساعت آغاز طرح را تغییر دهد... حالا متوجه شدید که نوآوری در سرکار گذاشتن مردم یعنی چه؟ حالا فهمیدید چطور می‌شود نوآورانه، حواس همه را از خبر افزایش غیرقانونی قیمت بعضی محصولات منحرف کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.