به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) هم‌زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع)، ۶ ‌عنوان کتاب را با محوریت سیره زندگی این امام همام به مخاطبان پیشنهاد و معرفی کرد.

۶ اثر به‌نشر با موضوع زندگی امام جواد الائمه(ع) معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، به‌نشر به عنوان یک ناشر مذهبی کشور در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه‌ معصومین(ع) و تأمین نیازهای فکری اقشار مختلف جامعه در حوزه ادبیات مذهبی، آثار شاخصی را با موضوع سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) روانه بازار کتاب کرده است.
این موسسه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع) به معرفی کتاب‌های منتشر شده با محوریت سیره این امام همام در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان پرداخت.
کتاب «سیره تقوی» نوشته جواد محدثی از نویسندگان پرکار و خوش قلم حوزه ادبیات مذهبی است که نگاهی گذرا به سیره و سبک زندگی امام جوادالائمه(ع) دارد. در این اثر چهل حدیث در مورد امام نهم از زبان و روایات ائمه اطهار(ع) بیان شده است. بررسی موضوعات اعتقادی، اخلاقی و... و ترجمه روان و توضیح مختصر هرحدیث، ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب است.
کتاب «چهارده اختر تابناک» پیرامون زندگی چهارده معصوم(ع) توسط احمد احمدی بیرجندی نگارش یافته که جلد یازدهم این مجموعه به زندگانی امام جواد(ع) اختصاص دارد. این اثر در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است. اثری که نویسنده سعی کرده با نثری روان، استفاده از منابع معتبر، استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و نیز به کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب به بررسی مهم‌ترین وقایع زندگی امام جوادالائمه‌(ع) بپردازد.
کتاب «باران سخاوت» جلد یازدهم از مجموعه کتاب «چهل حدیث» از مجموعه کتاب‌های شعر سروده محمد ابراهیم لگزیان از دیگر آثار به‌نشر با موضوع سیره زندگی امام جواد(ع) است که در این مجموعه، احادیث برگزیده ایشان گردآوری شده است. این اثر با قطع جیبی در سال ۱۳۸۹ توسط به‌نشر منتشر شده و بنا به استقبال مخاطبان تا کنون به چاپ سوم رسیده است.
همچنین کتاب «حکمت‌های تقوی» دوازدهمین جلد از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده است و نویسنده در این اثر به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام جواد(ع) پرداخته است. تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان، همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب از ویژگی‌های این کتاب است.
کتاب «با علی یا علی- امام جواد(ع)» از جمله کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به‌نشر در ارتباط با تبیین سبک زندگی امام نهم است که توسط فریبا کلهر نوشته شده است. این اثر دربردارنده حکایات و داستان‌های واقعی از زبان یاران امام محمد تقی(ع) است.
کتاب «سوغاتی» از مجموعه کتاب «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» نوشته مسلم ناصری با تصویرگری استاد محمدحسین صلواتیان نیز به بیان داستان‌های از زندگانی امام جواد (ع) می‌پردازد. این اثر با بهره‌گیری از تصاویر مرتبط با داستان‌ها و قصه‌ها برای گروه سنی «ب» تدوین شده و داستان‌های جذابی را به زبان کودکانه بازگو می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.