رئیس جمهور تاکید کرد: ما در ماه های آینده شاهد افتتاح های بزرگی در صنعت هوایی و به ویژه پدافند هوایی خواهیم بود.

دشمنان ما آنقدر عاجز شده اند که قدرت تفکر را از دست داده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه - ۱۰ مرداد) طی سخنانی در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی «هریس» در تبریز، اظهار کرد: روز بسیار خوبی برای من و هیئت دولت و مردم شهرستان هریس است که قدم دیگری برای رونق و رشد اقتصادی کشور برمی داریم. اینکه از سال ۹۵ پروژه نیروگاه را شروع کردیم و امروز افتتاحش می کنیم که قدم بسیار بزرگی است و مایه مباهات همه ما محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی ما بسیار حائز توجه است. زمانی که خدای ناکرده قطعی برق در تابستان گرم در  بیمارستانی داشته باشیم یا در روز نیاز به انرژی دسترسی نداشته باشیم آن وقت متوجه می شویم که انجام چنین طرح هایی چقدر مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید برق در آغاز دولت یازدهم ۶۹ هزار مگاوات بوده است و اکنون به بیش از ۸۷ هزار مگاوات تولید برق رسیده ایم، اظهار کرد: اینکه ما به تکنولوژی های جدید رسیده ایم و راندمان تولیدمان وارد سطوح بالاتری شده است خود یک پیشرفت محسوب می‌شود.

روحانی با بیان اینکه امروز ما شاهد افتتاح نیروگاه، سد و شبکه های آبرسانی هستیم، گفت: ما در یک روز در یک استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می کنیم، معنایش توسعه کشور است و در شرایط فعلی این گونه افتتاح ها ارزش بیشتری دارد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر شرایط ما عادی بود و تحریم و فشار دشمن را نداشتیم و بانک های‌مان راحت کار می کردند هم باز این افتتاح ها افتخار آمیز بود اما الان با توجه به شرایط مان این طرح ها و افتتاح آن افتخار آمیزتر است.

روحانی ادامه داد: تا چند ماه پیش خیال دشمنان این بود که با تحریم ها ملت ما را تسلیم خود می کنند و این کاخ سفید خواهد بود که برای ایران تصمیم می‌گیرد اما نمی دانستند که ملت ما در همه مقاطع و در همه صحنه ها در برابر فشار دشمن موفق و پیروز بوده است. آنان می گویند ایرانی ها همیشه در مذاکره پیروز و در جنگ ها ناموفق بوده اند. اینکه یک بدخواه نیمی از حقیقت را پذیرفته است باز غنیمت است و آن نیم دیگر را هم خواهند پذیرفت.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ما اهل جنگ نیستیم اما همیشه در دفاع سنگ تمام گذاشتیم، گفت: در حال حاضر هم هر موقع هم که لازم باشد بازهم جوانان ما برای دفاع از کشور حاضرند.

وی با اشاره به تحریم های فزاینده آمریکا علیه ایران در ماه های اخیر، تصریح کرد: اینکه آنان بعد از - به قول خودشان - وارد ساختن فشارهای بی سابقه به ما، بیایند و دست به کارهای بچه گانه بزنند نشان می دهد که دشمنان ما آنقدر عاجز شده اند که فرصت تفکر را از دست داده اند. آنان سخن از مذاکره دارند اما در همان حال وزیر خارجه ما را تحریم می کنند و البته قبل از آن غلط های بزرگتری کرده بودند و رهبری ما را تحریم کرده بودند.

روحانی ادامه داد: اینکه کاخ سفید و همه ارکان آن و رئیس یک دولت که خود را ابرقدرت می داند از مصاحبه وزیر خارجه ما که یک انسان عالم و مقتدر و با منطق است، می ترسد و کاخ قدرتش به لرزه در می آید، نشان از چیست؟ آنان می گویند که وزیر خارجه ما اظهاراتی دارد که ذهن مردم آمریکا را مشوش می کند، چه شد؟ شما که این همه ادعای آزادی و دموکراسی داشتید حالا از سخنان یک انسان عالم می ترسید؟

رئیس جمهوری افزود: من که هرچه نگاه می‌کنم جز عظمت ملت ایران در این موضوع نمی بینم. حالا این عظمت از کجا می آید؟ قدرت وزیر خارجه ما، رئیس جمهور ما و حتی رهبری ما از کجا می آیند؟ همه از مردم این کشور است.

وی با طرح این پرسش که آمریکایی ها فکر می کردند بعد از ۱۶ ماه تحریم شاهد به ثمر رسیدن تعداد زیادی پژوه های مهم در ایران باشند؟، اظهار کرد: عددی که بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان فقط برای بخش برق سرمایه گذاری شده است.

رییس جمهور ادامه داد: ما مسیرمان، در توسعه، پیشرفت و انسجام ادامه خواهد یافت و تردید ندارم دشمنان از تحریم خود روزی پشیمان خواهند شد. تحریم شاید برای ما ضرری داشته باشد اما فایده هم دارد ولی برای آنان فقط ضرر است. هم شکست اخلاقی آنان است هم شکست سیاسی است و هیچ فایده ای برای شان ندارد. این تحریم ها برای اروپا هم ضرر است. برای ما و همه ضرر دارد اما فایده اش فقط برای مردم ماست.

رئیس جمهوری تاکید کرد: ما در ماه های آینده شاهد افتتاح های بزرگی در صنعت هوایی و به ویژه پدافند هوایی خواهیم بود. ما پهپاد آمریکایی را زدیم اما مهم این بود که با سیستم پدافندی خودمان زدیم. ما در ایران سیستم پدافندی خارجی داریم و داخلی هم داریم اما این پهپاد را با سیستم پدافندی خودمان زدیم. یکی از کارشناسان نظامی خارجی گفته بود که زدن این پهپاد شبیه معجزه بود.

روحانی افزود: آنان ادعا دارند که هر موشک ایرانی را می توانند منحرف کنند، بفرمایید! این موشک ایرانی و آن هم پهپاد شما چرا نتوانستید منحرفش کنید؟

رئیس جمهوری در پایان گفت: می دانیم که مردم ما زندگی شان تحت فشار است و در این چند ماه هم تحت فشار بوده و خواهد بود اما مردم ما سر فرود نیاوردند و می دانند که همه مسئولان تمام تلاش خود را کردند که دلیلش همین افتتاح ها، کاهش نرخ بیکاری و تورم است که این تلاش ها را برای رسیدن به شرایط بهتر ادامه می دهیم، هرچند که می دانیم زندگی مردم ما در سختی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.