اهواز- مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان گفت: با پذیرش ۳۰هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سالهای پیش رو مشکل کمبود معلم نخواهیم داشت.

خداحافظی با کمبود معلم در خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در اولین جلسه ی راه اندازی و تشکیل شعبه  استانی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان که ۹ مرداد ۹۸ انجام شد؛ حسن جرفی مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان به عنوان اولین دانشگاه در سراسر کشور اولین بنیاد حامی فرهنگیان را راه اندازی کرده؛ اظهار کرد: از سال ۹۳ که دانشگاه فرهنگیان مستقل شد پیشرفت های قابل ملاحظه‌ای در جهت تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش آموزان داشته است .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به نوعی پیمانکار آموزش و پرورش است، اشاره کرد: بازخورد زحمات این مجموعه باید در آموزش و پرورش تجلی پیدا کند بر همین اساس  با توجه به کمبود شدید معلم در آموزش و پرورش، مشکلات و وضعیت این سازمان از لحاظ انتقال نیرو بازنشستگی امسال را با تقدیر خداوند و کمک و همراهی دکتر رفیعی ۳۰ هزار دانشجو معلم در دوره‌های های پیوسته ناپیوسته مهارت آموزی ماده ۲۸ در استان داشته ایم که در مراکز تربیت معلم بی سابقه است.

جرفی از داشتن دانشجو در تمام رشته ها خبر داد و اظهار داشت: اگر همراهی سرپرست آموزش و پرورش نبود مسلما نمی‌توانستیم چنین سهمیه ای داشته باشیم، دکتر رفیعی برای تامین ساختمان، فضای فیزیکی و نیرو همیشه پای کار بوده اند.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه اگر سیر پیشرفت و گرفتن دانشجو به همین شکل پیش رود مطمئنا سال‌های آینده با کمبود معلم مواجه نمی شویم، یادآور شد: در این مسیر نیاز به همراهی تمام ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی داریم تا بتوانیم معضل کمبود معلم را به نحو احسن حل کنیم.
 
وی رسالت دانشگاه را تربیت، تربیت کنندگان آموزشی، فرهنگی، اخلاقی، دینی دانش‌آموزان خواند و تاکید کرد: اگر دانشجو معلم ما در مکانی با مسائل آموزشی در شأن یک آموزگار تعلیم یابد مطمئناً نتیجه مثبتی در کلاس‌های درس خواهد داشت.

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان تأسیس مجمع و بنیاد خیرین را همدلی در راستای رفع مشکلات دانسته و  خاطرنشان کرد: خیرین چشم و چراغ استان هستند آنها در بدترین شرایط بحران اقتصادی پا پس نکشیدند شده و همگام با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در راستای اعتلای فرهنگی قدم برداشتند وی افزود: به استناد ماده ۳۱ بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان کشور، بنا نهادیم تا این شعبه را در استان خوزستان متشکل از ۵۰ خیر ایجاد کنیم چراکه با توجه به شرایط کنونی استان نیاز است گامهای بیشتری برای مدارس و دانشگاه‌ها برداشت.

شرایط بد اقتصادی در استان نیاز به همدلی ها را بیشتر می طلبد و تلاش های جهادی استاندار خوزستان می تواند الگویی برای مدیران در راه پیاده سازی مسائل فرهنگی باشد.

جرفی خبر داد: پنج مرکز در استان راه اندازی شده که شامل مرکز دخترانه بهبهان و شوشتر مرکز برادران در سوسنگرد و پردیس های فاطمه الزهرا در اهواز هستند، ضمن اینکه  دبیرستان حجاب نیز احیا شده و در شهرستان شوش نیز  مرکز مهارت آموزان ماده ۲۸ به صورت آزمون استخدامی آموزش های لازم را داشته است.

او مهم‌ترین نکته را راه اندازی شعبه استانی بنیاد، عنوان کرد و گفت: از تعداد ۲۵ نفر از اعضای این شورا،  ۱۵ نفر از خیرین ۵ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و سه نفر از اساتید دانشگاه و دو نفر نیز از معلمین برتر استان تشکیل می‌دهند.
و امیدواریم خیرین نگاه استانی و ملی نسبت به کل استان خوزستان داشته باشند.

جرفی توضیح داد: اعضای اصلی شورا درصدد اند تفاهم‌نامه را امروز به امضا برساند تا در جهت رفع مسائل آموزشی و دانشجویی گام های درستی برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مکان زندگی دانشجو معلم ها باید در خود دانشجویان باشد افزود:  متاسفانه در پردیس های فاطمه الزهرا و رسول اکرم این دانشجویان با کمترین امکانات و در بدترین شرایط آموزش می بینند در حالی که دانشجویان این دانشگاه شبانه روزی اند، متاسفانه دانشجوی دختر ما در زندان اسرای عراقی در پادادشهر زندگی می کند که کل ساختمانهای اطراف  نیز بر آن مشرفند و نیاز است به فکر دانشجو معلم ها باشیم، اگر در حال حاضر نیازهای آنها را برطرف نکنیم دانشجویی تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم که سراسر عقده اند.
 
مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در پایان یادآور شد: همان قدر که در ساخت مدرسه مسجد و غیر قدم برمیداریم باید به ساخت مدارس تربیت معلم نیز ورود کنیم.

توجه به دانشگاه فرهنگیان اعتلای آموزش و پرورش را در پی دارد

در ادامه غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان درباره هدف از تشکیل این دانشگاه در استان خوزستان گفت: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در کسی پوشیده نیست و ما برای کمک به آن جمع بنیاد خیرین را تاسیس کرده ایم. 

شریعتی با اشاره به اینکه در توسعه آموزش بحث زیرساخت ها بسیار ضروری است، عنوان کرد: از این منظر دانشگاه فرهنگیان کارخانه تولید منابع انسانی برای آموزش و پرورش به شمار می رود و هر چقدر سرمایه گذاری و تلاش در تربیت نیروهای ورزیده بیشتر باشد ارتقاء سطح آموزشی در آموزش و پرورش و مدارس نیز به نسبت بالاتر می رود.
وی افزود: بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان موجب می شود خروجی ها بی کیفیت تر وسطح آموزش در استان کاهش یابد، اگر نیرو های دانشگاه فرهنگیان پشتیبانی نشوند افت کیفیت در آموزش و پرورش را شاهد هستیم.
شریعتی ادامه داد: به همین دلیل علاوه بر توجه کافی باید شرایط زیستی مناسب در طول تحصیل و امکانات فیزیکی، اساتید و مربیان بهتری را فراهم کنیم تا معلمان خروجی این دانشگاه علاقه مند تر و کاراتر باشند.
استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ شرایط دانشگاه فرهنگیان روز به روز بهتر و پویاتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.