پیکر مرحوم حسین آهی شاعر و پژوهشگر معاصر پیش از ظهر امروز از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد.

حسین آهی یکی از سرمایه های ملت ایران بود

به گزارش خبرنگار  فرهنگی قدس آنلاین ، عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم در سخنان کوتاهی ضمن تسلیت درگذشت این چهره ادبی گفت: بی‌شک او یکی از سرمایه‌های ملت ایران بود و بابت از دست دادن او متأثریم.

وی افزود: امیدوارم او که الگوی مهمی برای جوانان بود، بعد از مرگ نیز به عنوان الگو مورد رجوع نسل جوان قرار بگیرد تا اندیشه‌ها و جایگاهش بهتر شناخته شود.

رئیس رسانه ملی در پایان سخنان خود گفت: حسین آهی بدون ادعا زحمت می‌کشید، کار می‌کرد و برای اعتلای فرهنگ کشور گام برمی‌داشت.

علیرضا جاویدنیا نیز در سخنان کوتاهی در گذشت وی را تسلیت گفت و یادآور شد: ما فقط خاطراتی با استاد آهی پشت سرگذاشتیم، انصافا مقام و قدم‌هایی برای اعتلای فرهنگ داشت که قابل قیاس با هیچ‌کسی نبوده است.

وی افزود: ما باید نحوه زیستن را از حسین آهی بیاموزیم و طی سی سالی که با آهی زیستم خاطرات خوبی از او برایم به یادگار ماند که باید از آنها درس بگیریم.

بهروز رضوی نیز برای لحظات کوتاهی پشت میکروفون رفت و گفت: یکی از بی‌شیله پیله‌ترین انسان‌های روزگار را از دست دادیم. بی‌تکلف و نازنین بود که در نبودش، بودش را درمی‌یابیم، او آنقدر متواضع بود که کسی متوجه حضورش نمی‌شد. ادیبی که مانند نداشت را از دست دادیم.

وی یادآور شد: حسین آهی حیف بود که به این زودی برود و گلچین روزگار خوبان را دستچین می‌کند و می‌برد.

حافظ آهی یکی از فرزندان مرحوم حسین آهی در این مراسم در سخنان کوتاهی از شرکت‌کنندگان تشکر کرد و با اشاره به گرمای هوا گفت: آنهایی که بابا را می‌شناختند می‌دانند که نمی‌خواست مایه زحمت کسی شود و بزرگترین مشکل ما در ماه‌های آخر که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد همین ویژگی او بود که نمی‌خواست کسی را به دردسر بیاندازد. به همین خاطر الان نیز روحش راضی نیست که در این گرما مزاحم کسی شویم!

مجری مراسم در سخنانی با اشاره به ویژه برنامه‌ای که شب گذشته به مناسبت درگذشت او از این شبکه پخش شده بود گفت: جای حسین آهی در چهارشنبه‌های رادیو پیام خالی است، یکی از مخاطبان پیام داده بود که حسین آهی با رفتنش تکه‌ای از رادیو پیام را با خود برد!

سیدعلی موسوی گرمارودی نیز ضمن قرائت دو بیت از شعر خسرو احتشامی که در سوگ مرحوم آهی سروده بود، چند بیت از سروده خود در سوگ ادیب نیشابوری را برای حضار قرائکت کرد و این اتفاق ناگوار را تسلیت گفت. همچنین نماز میت بر پیکر مرحوم حسین آهی به امامت حجت‌الاسلام محمود دعایی اقامه شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی از مقبال مسجد بلال به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) با حضور چهره‌های مختلفی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی، سیدعلی موسوی گرمارودی، حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدای رسانه ملی)، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، محمدرضا زائری، محسن مومنی شریف، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی، اسماعیل امینی، مجید زین‌العابدین، فاضل نظری،  محمود اکرامی‌فر، عباسعلی براتی‌پور، حسین اسرافیلی، محمد سلمانی، سیدعباس سجادی، بیوک ملکی، محمدرضا ترکی، سعید اسلام‌زاده، محمدعلی ابطحی، سیداکبر میرجعفری، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، سهیل محمودی، حسین جنتی، محمدرضا طاهری، جواد زهتاب،‌ محمدرضا گودرزی،  رضا اسماعیلی، مهدی قزلی و ... برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.