رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ نفر از نجومی‌بگیران مدتی پول دریافت نکنند مملکت اداره می‌شود و دانشجومعلمان می‌توانند ماهیانه حقوق اندک خود را دریافت کنند.

10 نجومی‌بگیر مدتی حقوق نگیرند مشکلات حل می‌شود/خصوصی‌سازی بزرگترین خطا در آموزش و پرورش است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایشی با عنوان «تحول در آموزش و پرورش با نسل جدید معلمان» که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن اظهار امیدواری در خصوص رونق و پیشرفت روز افزون دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بهمن ماه سال۱۳۹۱ اولین دانشجویان فرهنگیان را پذیرفتیم. بهار سال ۹۲ به پردیس فرهنگیان مشهد آمده و درجمع دانشجویان صحبت کردم. آنها به  ۴۵درصد (درصد میزان کسر حقوق به خاطر خدمات رفاهی برای دانشجو معلمان) اعتراض داشتند که درنهایت طی پیگیری‌هایی لغو شد. 
وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: حدود ۲۸ مرداد ماه آقای روحانی به سرعت سعی داشت افراد ناکارآمد را کنار بزند و افراد کارآمد را برای بهتر کردن وضع مملکت روی کار بیاورد به طوری که پس از دوران وزارت بنده، دوباره ۲۵ درصد کسر حقوق از دانشجو معلمان تصویب شد.
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه «دانشگاه فرهنگیان و مطالبات دانشجویان بسیار مهم است»،افزود: از سال۹۲ تا سال قبل مطالبات دانشجویان را دچار انحراف کردند. مطالبات دانشجویان باید در جهت شکوفا شدن و رشد دانشگاه باشد. دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دیگر دانشگاه‌ها به میزان قابل توجهی از سطح بالایی برخوردار باشد.
وی  گفت: تمام قوانین مربوط به دانشگاه فرهنگیان در اساس نامه آمده که در سطح عالی نوشته شده است اما یکی از انحرافات مهم اساس‌نامه ماده۲۸ است.
بالابودن سطح دانشگاه فرهنگیان نسبت به دیگر دانشگاه‌ها باید مطالبه دانشجومعلمان باشد
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی  گفت: از دانشجویان انتظار داریم که مطالبات آنها، بالابودن سطح دانشگاه فرهنگیان نسبت به دیگر دانشگاه‌ها باشد. 
 حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه «فقط دو دانشگاه است که رئیس هیات امنای آن رئیس جمهور است و این دو دانشگاه دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس است»، تصریح کرد: اساس اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، نیروی انسانی ماهر، کارآمد و دانش‌پژوه است که این نیروی انسانی دانش‌پژوه تنها در دستگاه منحصربه‌فرد دانشگاه‌، یعنی دانشگاه فرهنگیان است.
  
وی افزود: کسی که در آموزش و پرورش تدریس کرده باشد و در دانشگاه فرهنگیان تدریس کند. عموما از کسانی که در دانشگاه تدریس کرده است عملکرد بهتری دارد. و در طی بررسی‌هایی نشان داده شده که بهترین اساتید دانشگاه‌ها از آموزش‌وپرورش بوده‌اند.
دولت مکلف است هر بودجه‌ای که دانشگاه فرهنگیان بخواهد در اختیارش بگذارد
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس ماده ۶۳ برنامه ششم، دولت مکلف است هر بودجه‌ای که دانشگاه فرهنگیان بخواهد در اختیار دانشگاه قرار بدهد. در تهران یکی از جاهایی که بیشترین مخالفت را برای دانشگاه فرهنگیان داشتند دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی بود.
وی بیان کرد: اساتید دانشگاه فردوسی را برای تدریس به دانشگاه فرهنگیان بیاوریم که این مورد نه تنها باعث ایجاد جنبه رقابتی می‌شود بلکه دانشجویان تفاوت تدریس را نیز متوجه می‌شوند و این راهی برای توسعه و پیشرفت است.
 در دانشگاه فرهنگیان از هر 10 نفر مصاحبه شونده، یک نفر قبول می‌شود
وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «ما در دوره ۴ ساله ۹۰ درصد مدارس را به یک نوبت در روز تغییر دادیم اما اکنون  در دوره ۶ ساله، ۳۰  درصد مدارس دو نوبته شده است»، تصریح کرد: ارزش دانشگاه فرهنگیان بسیار بالا است به طوری که از هر۱۰ نفر در مصاحبه برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان یک نفر قبول می‌شود.
10 نفر نجومی‌بگیر مدتی حقوق نگیرند مشکلات حل می‌شود/خصوصی‌سازی بزرگترین خطا در آموزش و پرورش است 
حاجی‌بابایی گفت: ۱۰ نفر از نجومی‌بگیران مدتی پول دریافت نکنند مملکت اداره می‌شود و دانشجو می‌تواند ماهیانه حقوق اندک خود را بگیرد. دانشجو۷۰۰ تومان حقوق می‌گیرد، بودجه کم می‌شود اما افرادی حقوق نجومی می‌گیرند در میزان بودجه تغییری ایجاد نمی‌شود.
برای تربیت معلم خوب ارزش دارد حتی کل مملکت را خرج کنیم
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «حتی اگر کل مملکت را خرج کنیم، باز هم ارزش دارد که معلم خوب تربیت شود»، اظهار کرد:  در مجلس مصوب شده است که به هر حقوق بگیر ۴۰۰ هزار تومان به همراه ۱۰ درصد اضافه کنیم پس چرا به دانشجو معلمین ۱۰۰تومان اضافه شد است.
حاجی‌بابایی در خصوص بودجه خاطر نشان کرد: ۵۰ هزار میلیار تومان بودجه امسال آموزش و پرورش است که باید خرج شود و ۷۵۰ هزار ‌میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است. برخلاف تلاش‌هایی که برای لغو دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است اما رهبر انقلاب روز معلم به دانشگاه فرهنگیان رفت به طوری که تا ۴۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده بود. این یعنی اینکه به حرمت قامت رهبری، این دانشگاه فرهنگیان باید رشد پیدا کند.
وی افزود: چطور ممکن است تعداد دانشجویان فرهنگیان از ۲۳هزار و۵۰۰ نفر به 4 نفر برسد اما هزار و ۶۲ نفر کارمند به آن اضافه بشود.
تعطیلی دانشگاه فرهنگیان یعنی احیای 2030
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی  در مورد سند ۲۰۳۰ گفت: تعطیلی دانشگاه فرهنگیان یعنی احیای۲۰۳۰. بودن سند تحول بنیادین و قلب آن (دانشگاه فرهنگیان) یعنی نبودن سند ۲۰۳۰ . سند 2030 پاشیدگی فرهنگی و از هم پاشیدگی نظام آموزشی است.
حاجی‌بابایی تصریح کرد: هر دانشجوی دانشگاه فرهنگیلن و مدیران  باید کتاب مدرسه‌ای که من دوست دارم را که از انتشارات مدرسه است، داشته باشند. سند تحول بنیادین در مدرسه به این کتاب تبدیل شده است.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام دارد که یکی از آن سند برنامه ملی بود که اجرا و اماده شده است. زیر سند دوم دانشجویان فرهنگیان است. این دو زیر سند حدود ۹۰ درصد سند تحول بنیادین را شامل می‌شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: هر وزیری از سال ۹۲ آمده با این نیت آمده که خصوصی‌سازی انجام گیرد. در برنامه بودجه ۹۸ رئیس جمهور فقط یک جمله در خصوص آموزش پرورش گفت که آن فروش ۱۰ درصد آموزش و پرورش بود. اما باید این گونه باشد که خصوصی‌سازی هر جایی می‌تواند باشد به‌جز مدارس.
خصوصی‌سازی بزرگترین خطا در حق آموزش و پرورش است 
حاجی‌بابایی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین خطا در حق آموزش و پرورش این است که به بخش خصوصی داده شود. دشمن دانشگاه فرهنگیان خصوصی‌سازی است. رهبری در سیاست های کلی افزودند ۲چیز را در مورد آموزش و پرورش در نظر نگیرید که شامل تعداد معلمان و پول است.
کمبود 300 هزار معلم در مهر جاری 
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «در حال حاضر در مهر امسال ۳۰۰هزار معلم دچار کمبود است»، افزود: تعلیم و تربیت را رها کنیم ۲۰۳۰ می‌شود و در مقابل اگر به آن پای‌بند باشیم سند تحول بنیادین می‌شود.سند تحول بنیادین به افرادی بانشاط نیاز دارد.
وی در مورد بیمه معلمان، دانشجو معلمان و بازنشستگان گفت: در این زمینه بالاترین هزینه در بیمه را مشهد با۱۰ میلیارد تومان داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.