ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا تأکید کردند: اقدام دولت آمریکا در حقیقت مغایر حقوق بین‌الملل و نشان از ناتوانی و فریب‌کاری آنان است.

تحریم وزیر خارجه کشورمان بیانگر ناتوانی و فریب‌کاری آمریکا است

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه در نقاط مختلف خراسان رضوی با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کردند: اقدام دولت آمریکا مغایر حقوق بین‌الملل و نشان از عجز و ناتوانی آنان است به‌طوری‌که این حرکت بار دیگر فریب‌کاری آمریکایی‌ها را نمایان کرد.

اقدام دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه مغایر حقوق بین‌الملل و نشان از عجز و ناتوانی آن است

امام‌جمعه کاشمر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج مبارک دو شخصیت عالم هستی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س)، بر ضرورت اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تأکید کرد و اظهار کرد: زمانی که معتقد به تشکیل خانواده هستیم وظیفه‌داریم از این الگوهای مقدس و مترقی واقعاً استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی بابیان اینکه باید از این الگوهای زلال و شفاف برای حرکت در مسیر ائمه و پیروی از سیره و روش آنان استفاده کنیم، ابراز کرد: باید جوانان و خانواده‌ها را به بهره‌گیری و تأسی از سیره حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) تشویق کنیم و با فراهم کردن زمینه برای ازدواج‌های آسان به سنت پیامبر عمل کنیم.

وی با اشاره به اقدام اخیراً دولت آمریکا مبنی بر تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، افزود: این حرکت دولت آمریکا مغایر با حقوق بین‌المللی و بیانگر عجز و ناتوانی این جنایتکار در برابر ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه آمریکا قانون‌شکنی‌های زیادی انجام داده است، یادآور شد: آمریکا اساساً حقوق بشر سرش نمی‌شود و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، اما اقدامش در تحریم وزیر امور خارجه ایران نشان از ضعف، واماندگی و درماندگی این ابر جنایتکار و ابر نامرد روزگار است که حربه‌ای جز تحریم ندارد.

وی با محکوم کردن اقدام آمریکا بیان کرد: این جنایتکار که در برابر مقاومت و ایستادگی ملت ایران شکست‌خورده و سرخورده شده است حربه‌ای جز این ندارد که بدون توجه به قوانین بین‌المللی، خلاف آن را انجام دهد.

طباطبایی با تأکید بر اینکه نه‌تنها آمریکا بلکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که نوکری آن را می‌کنند، قبل از ساقط شدن پهپاد و توقیف نفت‌کش انگلیسی با تهدید برای ایران شاخ‌وشانه می‌کشیدند و گاهاً گزینه جنگ را مطرح می‌کردند، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدام به‌موقعی که در دفاع از مرزهای کشور انجام شد، سپاه سیلی محکمی بر دشمنان زد به‌طوری‌که پس از ساقط شدن پهپاد ادبیاتشان نیز تغییر کرد.

وی بابیان اینکه ما از دشمن انتظاری جز توطئه، دسیسه و تحریم نداریم، افزود: امروز دشمنان ایران به این مهم دست یافته‌اند که در برابر قدرت دفاعی ایران نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه ما جنگجو و جنگ‌طلب نیستیم و تنها تلاش می‌کنیم با استفاده از تکنولوژی و علم روز به دنبال پیشرفت و ارتقای قدرت دفاعی هستیم، خاطرنشان کرد: ما به دنبال مقاومت و بازدارندگی هستیم به‌طوری‌که در سایه مقاومت و ایستادگی که تاکنون داشته‌ایم به پیروزی و موفقیت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف دست‌یافته‌ایم.

حقوق بشر آمریکایی برای سرکوب کشورهای مستقل است

امام‌جمعه داورزن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امروزه حقوق بشر در دست استکبار جهانی و ایادی آن برای سرکوب کردن و ضربه زدن به کشورهای مستقل تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: مدعیان دفاع از حقوق بشر که مسلمانان را متهم می‌کنند، خود ناقض اول حقوق بشر در دنیا هستند.

وی بیان کرد: اگر  غرب و آمریکا دفاع از حقوق بشر می‌کنند چرا در مقابل جنایت عربستان در یمن ساکت‌اند؟ هزاران کودک به خاک و خون کشیده شدند آیا بشر نیستند؟،چرا در مقابل اسرائیل سکوت کرده‌اند و دفاع هم نمی‌کنند؟اما حقوق بشر اسلامی آزادی،عدالت و کرامت برای همه بشر را می‌خواهد.

امام‌جمعه داورزن  با گرامیداشت 23مرداد روز مقاومت اسلامی که روز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ33روزه علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اسرائیل بود افزود: یاد همه شهدای جبهه مقاومت در سرتاسر عالم را گرامی می‌داریم، این نبرد بانام تموز نقشه جامعی بود که توسط آمریکا،انگلیس،فرانسه و اسرائیل و احزاب  14مارس در لبنان که مخالف حزب‌الله بودند اجرا شد و اسرائیل یک شکست تاریخی را تجربه کرد.

 وی بابیان اینکه در این جنگ شکست‌ناپذیر بودن و اقتدار اسرائیل فروریخت گفت: این پیروزی ثمره مقاومت بود همان نکته‌ای که رهبری معظم انقلاب تأکید می‌کنند و راه پیروزی ملت ما بر همه مستکبران عالم است.

علی‌زاده به صدور فرمان مشروطیت در سال 1285 شمسی توسط مظفرالدین شاه در راستای مبارزه با استبداد اشاره کرد و افزود: این فرمان  بعدها بانفوذ خارجی‌ها و غرب‌زدگان آن عصر از مسیر خود منحرف شد و نتیجه آن به حکومت رسیدن قلدری مانند رضاخان که جنایات فراوانی کرد و به شهادت رسیدن مرجع تقلید مرحوم شیخ فضل‌الله نوری شد.

آمریکا و بریتانیا از شکست‌های خود در منطقه عصبانی هستند

امام‌جمعه گناباد در اجتماع نمازگزاران این شهر گفت: بعد از ساقط شدن پهپاد امریکا کشورهای منطقه فهمیدند که استکبار وقتی نمی‌تواند امنیت خود را تأمین کند امنیت آن‌ها را نیز نمی‌تواند تأمین بنابراین سعی در بهبود روابط خود با ایران دارند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به شهادت امام نهم افزود: ۳۰ ذی‌القعده هم‌زمان است با شهادت مظلومانه امام جواد علیه‌السلام که این مصیبت را به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و به محضر مقام معظم رهبری و شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال علامه بهلول ابراز کرد: سالگرد ارتحال عارف مجاهد علامه بهلول پرچم‌دار مبارزه با ظلم و کشف حجاب رضاخانی را گرامی داشته و از حضور مردم ولایتمدار شهرستان در مراسم بزرگداشت و تلاش‌های اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گرامی داشته و از تلاش‌های مسئول محترم فنی و حرفه‌ای و همکاران که در تابستان امسال حدود هفت‌صد نفر از دانشجویان و دانش آموزان را جذب و انواع مهارت‌ها را آموزش می‌دهند تشکر و قدردانی می‌شود جوانان عزیز اگر مهارت‌های لازم را بیاموزند اولاً از عمرشان استفاده می‌کنند ثانیاً از آسیب‌های بیکاری محفوظ می‌مانند و بعد از فارغ‌التحصیل شدن تا وقتی کار دائمی پیدا نکردند می‌توانند با استفاده از مهارت زندگی خود را اداره کنند امروز مدرک دانشگاهی زیاد است اما مهارت کم است باید به امر آموزش مهارت توجه بیشتر شود .

امام‌جمعه گناباد با یادآوری سالروز ازدواج حضرت امیر و فاطمه زهرا ابراز کرد: اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت امیر و حضرت فاطمه علیها الاسلام را گرامی داشته و به جوانان عزیز یادآوری می‌کنم ازدواج فضیلت زیادی دارد رسول خدا فرمودند هرکسی ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده . دو رکعت نماز متأهل از هفتاد رکعت نماز مجرد بهتر است بکوشند با پیروی از حضرت امیر و حضرت فاطمه ازدواج را ساده و بدون تشریفات برگزار کنند دیگر اینکه آیین همسرداری را رعایت کنند .

وی ادامه داد : ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در ساماندهی مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری راهپیمایی‌ها و دفاع از ارزش‌ها نقش زیادی دارد دولت باید این شورا در انجام وظایف فرهنگی خود تقویت کند .

صادقی به 16 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و سالروز جهاد دانشگاهی، ۱۵ مرداد روز شهادت سرلشکر شهید بابایی و ۱۷ مرداد سالروز کشتار زائران خانه خدا توسط آل سعود در سال ۱۳۶۶ و ۱۷ مرداد شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران نقش زیادی در هدایت جامعه دارند مثلاً ارزش‌ها را ترویج و نیکوکاران را معرفی و از کارآفرینان تجلیل به عمل‌آورند و خدمات نظام و دولت را بیان کنند و متقابلاً آسیب‌های اعتیاد و بی‌بندوباری را بازتاب دهند .

تحریم «وزیر امور خارجه کشورمان» یعنی تمام حرف‌های آمریکایی‌ها درباره مذاکره فریب‌کاری است

امام‌جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا، گفت: اوج ذلت و شکست آمریکا تحریم وزیر امور خارجه ایران است؛ رئیس دیپلماسی ما را تحریم می‌کنند و بعد حرف از مذاکره می‌زنند این یعنی تمام حرف‌های آمریکایی‌ها درباره مذاکره فریب‌کاری است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری با اشاره به آیه ان تنصرالله ینصرکم، بیان کرد: شمشیر مقاومت باعث شکست دشمنان می‌شود و دشمنان ما باید بدانند که تفکر انقلاب اسلامی صادرشده است الآن آن‌ها نه‌فقط با جمهوری اسلامی ایران بلکه با جبهه مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن روبرو هستند.

وی عنوان کرد: انصار الله یمن در روسیه نشست برگزار می‌کند و پیش‌شرط مذاکره می‌گذارد و این عزتی است که خداوند به جبهه مقاومت داده است.

خطیب جمعه سرخس بابیان اینکه با توکلی که ملت ایران به خداوند متعال کرده است دشمنان ما به ذلت افتادند، افزود: امروز دشمنان به «چه کنم  چه کنم؟» افتادند و در جنگ نظامی به شکست خوردند.

حجت‌الاسلام بختیاری اظهار کرد: هم‌پیمانان و نوکران غربی‌ها در منطقه متوجه شدند که امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه حتی نمی‌توانند امنیت کشتی‌های خودشان را در منطقه فراهم کنند چه رسد به امنیت نوکرانشان.

وی ادامه داد: دست خدا و رهبری رهبر مقتدر کشورمان، ما را در همه صحنه‌ها پیروز کرده و پیروز خواهد کرد و اینکه دولت، ملت و نظام از استکبار دل کندند باعث شده است چشمه پیشرفت از درون بجوشد.

امام‌جمعه سرخس گفت: در جنگ تحمیلی سیم‌خاردار نداشتیم اما الآن با توان جوانانمان می‌توانیم با موشک‌هایمان پهپادهای آمریکا را بزنیم و این پیشرفت نظامی در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند اتفاق بیفتد و مسائل اقتصادی حل شود.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به روز ازدواج اشاره و عنوان کرد: ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باید برای جوانان ما الگو باشد، متأسفانه سبک و سیاق ازدواج‌های ما امروز اسلامی نیست و مهریه‌ها و جهیزیه‌ها با سیره اهل‌بیت سازگاری ندارد.

وی بابیان اینکه چرا در جاهلیت مدرن به دست و پای خودمان زنجیر زدیم، گفت: مهریه و جهیزیه آن‌چنانی خوشبختی نمی‌آورد و بسیاری از جهیزیه‌های که خریداری می‌شود به کار نمی‌آید و حتی کارتن آن‌ها باز نمی‌شود.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: عده‌ای الآن اصل قضیه ازدواج را زیر سؤال می‌برند و مجردی زندگی کردن که نقشه دشمن است را ترویج می‌کنند درحالی‌که خداوند در قرآن می‌فرماید «ان یکونوا فقرا یغنیهم الله من فضله»؛ درست است که سختی و مشکلات است اما فضل و رحمت خداوند پایان‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران سربازان انقلاب اسلامی در جبهه رسانه هستند و نقش مهمی در انعکاس واقعیت‌ها و حل مشکلات دارند.

ارتقا و رشد جامعه از طریق خبرنگاران اتفاق می‌افتد

 امام‌جمعه موقت بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام به نقش خبرنگاران در انعکاس مسائل مربوط به شهرستان در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران اجرایی شهرستان همکاری بیشتری را با خبرنگاران داشته باشند.

حجت‌الاسلام محرم مصوری حضور خبرنگاران را در برنامه‌های مختلف امری ضروری دانست و افزود: رشد و ارتقای منطقه در قبال توجه به خبرنگاران و احترام به آنان صورت می‌گیرد، لذا هر چه مدیران با خبرنگاران ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند موجب بیان موفقیت‌ها و رشد جامعه را در پی دارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این شهرستان در انعکاس اخبار و گزارش‌ها به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: خبرنگاران هم بازوی توانمند مدیران باشند تا این ارتباط دوسویه که در راستای نقش کاری آنان است هرروز مستحکم‌تر شود و پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند.

خطیب امروز نماز جمعه بردسکن سالروز تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یادآور شد و ابراز کرد: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی غیردولتی است که به‌خوبی ایفای نقش در مناسبت‌های ملی و مذهبی را تاکنون داشته است.

وی لزوم هوشیاری مردم و مسئولان را در قبال ترفندهای دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار موردتوجه قرارداد و گفت: آمریکا حقه‌بازی بیش نیست و از وجود این جرثومه فساد و تفکر آنان همیشه خباثت می‌ریزد.

 مصوری بصیرت شناسی را در راستای شناخت زمان و مکان موردتوجه قرارداد و افزود: آمریکا ورشکسته و کشتی آنان به‌گل‌نشسته است و مردم حیله‌های آنان را می‌دانند.

 وی به سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و با حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها اشاره کرد و برای برگزار شدن مراسم عروسی جوانان توسط خانواده‌ها به روش ساده تأکید نمود.

امام‌جمعه موقت بردسکن مهریه‌های بالا را فاقد خوشبختی برای زوج دانست و اظهار داشت: خانواده‌ها هرچه این مراسم را با عشق و محبت و سادگی برای جوانان آغاز کنند زندگی پایدارتری را برایشان فراهم ساخته‌اند.

آمریکای جهان خوار در مقابل انقلاب اسلامی و مردم ما به زبونی و خاری افتاده است

امام‌جمعه شهرستان تایباد ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار در مقابل انقلاب اسلامی و مردم شجاع و ولایت مدار آن به زبونی و خاری افتاده است و تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشان از استیصال  و زبونی مستکبرین و به‌ویژه سران کاخ سفید دارد و این را همه محافل جهانی نیز می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسین ملکی  با اشاره به تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار در مقابل انقلاب اسلامی و مردم شجاع مولایت مدار آن به زبونی و خاری افتاده است و تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشان از استیصال و زبونی مستکبرین و به‌ویژه سران کاخ سفید دارد و این را همه محافل جهانی نیز می‌دانند.

وی با انتقاد از سیاست‌های مسخره سران کاخ سفید علیه ایران اسلامی عنوان کرد: تحریم رئیس دیپلماسی کشور توسط آمریکای جهان خواه کار مسخره‌های است ونشان از عمق کینه آنان نسبت به جمهوری اسلامی دارد و امروز همه شاهد هستند که تمام جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جهان خوار در مقابل انقلاب اسلامی صف‌کشیده است چون ایران اسلامی نمی‌خواهد زیر سلطه آمریکا و استکبار جهانی برود و آمریکای جهان خوار ایران پیشرفته را در زمینه‌های علمی، فرهنگی، صنعتی و هسته‌ای را نمی‌خواهد و برای همین هرروز دست به توطئه‌ای جدید می‌زند.

امام‌جمعه تایباد با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید داخلی و شرکت‌ها و کارخانه‌ها کشور ادامه داد: رونق تولید داخلی در حمایت از بانک‌ها از تولیدات داخلی با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه نه با وام‌های با سودی کلان اتفاق می‌افتد و بهتر است تا مسئولین بانک‌ها با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از تولید داخلی حمایت کنند نه بنگاه‌داری کنند چون باسیاست‌های کنونی نظام بانکی فاصله طبقاتی در جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی یکی از رموز مهم ایستادگی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی را مقاومت برشمرد و گفت: امروز مقاومت جواب خوبی را به استکبار جهانی داده است و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها در بهترین موقعیت است همه دنیا شاهد پیروزی جبهه مقاومت در کشورهای عراق، یمن و عراق هستند.

ملکی بابیان توطئه‌های مختلف دشمن علیه نظام اسلامی در طول 40سال گذشته افزود: دشمن با انواع ترفندها و توطئه‌ها به دنبال جمع‌کردن سفره انقلاب اسلامی است ولی استکبار جهانی کور خوانده و هرروز مردم دنیا شاهد بالندگی ایران اسلامی است.

وی با انتقاد از گرانی وعدم نظارت بر بازار و سوءاستفاده دلالان در ایجاد این گرانی گفت: چاره برون‌رفت از مشکلات کنونی، گرانی باید دست دلالان از بازار کوتاه و با گران‌فروشان مبارزه جدی شود و همه گوش‌به‌فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی با اقتصادی مقاومتی و توجه به توان داخلی و رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی باعث ناامیدی دشمنان شوند و همه دست‌به‌دست هم دهند تا بازار تولیدات داخلی رونق بگیرد.

امام‌جمعه تایباد مساجد را بهترین کانون برای تربیت نسلی پویا و انقلابی و متعهد ذکر کرد و گفت: باید به میدان‌داری جوانان در مساجد شهرستان توجه ویژه شود.

تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشانه نخ نما شدن تحریم‌هاست 

 امام جمعه شهرستان کلات در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: احمقانه ترین و مضحک‌ترین تحریم آمریکا، تحریم وزیر امور خارجه ایران است.گویا آمریکا جز تحریم حربه دیگری ندارد از آنجایی که به رغم تمام تحریم‌های ظالمانه امسال روند تورم کاهش داشته است و نظام جمهوری اسلامی توانسته بر این تحریم ها پیروز شود و یکپارچگی مردم و مسئولان نظام بیشتر شده آمریکا به شدت عصبانی است.

حجت السلام والمسلمین حاج محمد صاحبی افزود: این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و این عمل غیر قانونی و غیر دیپلماتیک است. با این اقدام دولت آمریکا نشان داده که اصلاً اهل منطق نیست و انسان بسیار احمق و نادان است که حتی در خود آمریکا این اقدام را مضحک می‌دانند. آمریکا بداند این اقدام هیچ تاثیری نخواهد داشت و دولت آمریکا تنها خواهد ماند و نظام جمهوری اسلامی سیاست‌های  خود را بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دنبال خواهد کرد و این تحریم نشانه‌هایی از اثربخشی سیاست مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌هاست و همچنین نشانه نخ نما شدن تحریم‌هاست و از این که می بینید وزیر امور خارجه ایران در چهارچوب نظام حرکت می‌کند و تبعیت از مقام معظم رهبری دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.