در آستانه غروب سالروز شهادت ابن الرضا(ع) حضرت امام محمد تقی جوادالائمه(ع) هزاران عزادار در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی اجتماع کرده و به سوگواری پرداختند.

اجتماع بزرگ عزاداران جواد الائمه(ع) در حرم مطهر رضوی برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، عزاداران جواد الائمه(ع) در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند بعد از ظهر جمعه در میدان شهدای مشهد گرد هم آمدند و در قالب دسته های عزدارای از خیابان شیرازی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

هیات های مذهبی سوگوار در حالی که پرچم هایی سیاه مزین به نام امام جواد (ع) را در دست داشتند با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) همراهی کرده و سینه زنان خود را به صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی رساندند.

همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) خادمان و خادمیاران رضوی نیز در قالب دسته عزاداری در حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند.

حضور هیات عزاداری خادمان رضوی به همراه دسته های عزادارانی که از میدان شهدا خود را به حرم رسانیده بودند اجتماع بزرگی از سوگواران جواد الائمه(ع) را در صحن انقلاب حرم مطهر شکل داد.

هیات های عزادار در برابر ساحت مقدس امام رضا (ع) عرض ارادت کرده و با سوگواری، شهادت فرزند بزرگوارشان را تسلیت گفتند.

تعدادی زیادی از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی نیز با مشاهده این برنامه همراه خادمان و عزاداران شده و دسته عزاداری را باشکوه تر کردند.

امروز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) پرچم گنبد حضرت رضا (ع) نیز به رنگ سیاه درآمد و نقاط مختلف حرم مطهر سیاه پوش شد.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امروز میزبان خیل عظیم زائرانی بود که رنج سفر را از اقصی نقاط کشور بر خویش هموار کرده‌اند تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، از ویژه برنامه‌های شهادت دردانه امام رضا(ع) بهره مند شوند.

مراسم عزاداری شهادت نهمین امام شیعیان(ع) از قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ع) با حضور هزاران زائر و مجاور بارگاه قدسی امام رضا(ع) آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به نوحه خوانی پرداختند و زائران و مجاوران نیز در این روز حزن انگیز آنان را همراهی کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.