مازندران- نیروگاه نکا با بکارگیری توان صنعتگران داخلی موفق شد حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی شامل ۴۴ هزار قطعه را با مهندسی معکوس در داخل کشور تولید و از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

صرفه جویی ۴ هزار میلیارد ریالی در نیروگاه نکا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از صرفه جویی ۴ هزار میلیارد ریالی در نیروگاه شهیدسلیمی خبر داد و گفت: با اجرای ۱۵ پروژه بهسازی و بازسازی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان توانستیم در راستای رفع موانع تولید گام برداریم که در نتیجه میزان آمادگی و توان تولید واحدها در مقایسه با تابستان سال گذشته ۴۲ مگاوات افزایش یافت.

محسن نعمتی افزود: احداث نیروگاه بخاری معادل ۴۲ مگاوات در شرایط کنونی حدود ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه دربر داشته و ۲ سال زمان نیاز است تا راه اندازی شود که بدون هزینه مذکور توانستیم به اندازه این نیروگاه افزایش تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری این پروژه ها به سرعت در اختیارمان قرارگرفت، یادآور شد: شرکت مادر تخصصی حمایت های لازم را صورت داد و با اختصاص اعتبارات جداگانه ای ما را در رسیدن به نتیجه موردنظر یاری کرد.

نعمتی با اعلام اینکه تلاش می کنیم سایر واحدها تا قبل از تابستان آینده به این نقطه برسند، اضافه کرد: برای اجرای پروژه مذکور حدود ۳۷ کیلومتر لوله مسی را تعویض کردیم که تمام این لوله ها از صنایع داخلی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ها موجب شد بخشهایی از نیروگاه جوان سازی شده و بهسازی تجهیزات صورت گیرد، دیگر مزیت های اجرای این عملیات را استفاده از توان متخصصان و سازندگان داخلی و جلوگیری از خروج ارز، افزایش توان تولید و بهبود راندمان واحدها، ارتقاء آمادگی و پایداری واحدها، کاهش مصارف انرژی داخلی، آب و سوخت و از همه مهم تر حذف خاموشی ها و افزایش رضایتمندی هموطنان اعلام کرد.

نعمتی در رابطه با روند احداث ۲ نیروگاه ۱۶۲ مگاواتی توضیح می دهد: درحال حاضر با پیمانکار قرارداد منعقد شده است و گمانه زنی ها برای انتخاب زمین مناسب برای احداث نیروگاه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خطوط انتقال این نیروگاه ها در دست ساخت است، اضافه کرد: ساخت و نصب توربین های جدید، شش ماه زمان نیاز دارد.

نعمتی در پایان از مردم خواست برق را بهینه مصرف کرده و از اسراف پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.