کره شمالی اعلام کرد سامانه پرتاب موشک جدیدی را که قابلیت افزایش توانمندی این کشور برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی دارد تحت نظارت کیم جونگ اون آزمایش کرده است.

کره شمالی: یک سامانه پرتاب موشک جدید آزمایش کردیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد این کشور سامانه پرتاب موشک جدیدی را که قابلیت افزایش توانمندی این کشور برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی دارد تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آزمایش کرده است.

خبرگزاری کره شمالی افزود کیم جونگ اون از آزمایش انجام شده در روز جمعه ابراز خرسندی کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز پنجشنبه پس از آنکه کره جنوبی از شلیک دو موشک بالستیک کوتاه‌برد از سوی پیونگ‌یانگ خبر داد اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز چهارشنبه بر نخستین آزمایش نوع جدید از موشک هدایت‌شونده این کشور نظارت داشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این آزمایش امکان بررسی اثربخشی جنگی این سامانه را فراهم کرد. کیم جونگ اون هم پیش‌بینی کرد این سلاح جدید موجب خسارت‌های قابل توجهی به اهداف بالقوه خواهد شد.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی این تسلیحات نقش عمده‌ای در عملیات نظامی زمینی ایفا خواهد کرد. فرد شماره یک کره هفته گذشته هم در آزمایش قبلی این کشور شرکت کرد که این خبرگزاری از آن به عنوان رونمایی از سلاح تاکتیکی جدید هدایت‌شونده و هشداری به کره جنوبی برای رزمایش مشترک ماه اوت با آمریکا یاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.