۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 665636
  آقای وزیر! ۱۱ ماه گذشت، خواف همچنان فرماندار ندارد

درحالی روزهای بدون فرماندار در شهرستان خواف سپری می‌شود که انگار پایتخت‌نشینان در خواب فرو رفته‌اند و هر روز تعلل در این قضیه سبب عقب ماندگی بیشتر خواف می‌شود.

اگرچه خواف شهرستانی محروم با مردمانی مظلوم است که از بی‌برنامگی، عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات فراوانی رنج می‌برد، اما قطعاً حضور نماینده عالی دولت در مسئولیت فرمانداری می‌تواند در پیگیری و تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار مؤثر باشد.

به‌دنبال پیگیری‌های انجام شده، اطلاع یافتیم حکم فرماندارشهرستان خواف در وزارت کشور بلاتکلیف مانده است.

با توجه به طولانی شدن روند انتخاب فرماندار و بلاتکلیفی این کرسی مهم در شهرستانی که بار مشکلاتش روز به روز بیشتر می‌شود و نیازمند توجه ویژه است، این سؤال پیش می‌آید به چه علت اعطای حکم فرماندار از سوی وزارت کشور این مدت زمان طول کشیده است؟

رسانه ها در این مدت حضور نداشتن نماینده دولت در فرمانداری خواف را به عنوان یک دغدغه مهم مردم انعکاس داده اند، اما آنچه به جایی نرسیده فریاد است.

جای بسی تأسف است که خطیب توانای نماز جمعه به این امر اشاره و نارضایتی مردم در این زمینه را از تریبون نماز جمعه بارها اعلان داشتند، ولی در وزارت کشور هیچ‌گونه ترتیب اثری صورت نگرفته است.

آقای رحمانی فضلی مگر وظیفه شما نیست، پس از گذشت ۱۱ ماه، به داد مردم محروم این منطقه برسید؟ صبر مردم هم حدی دارد.

براساس ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، فرمانداری یک شهرستان نمی تواند بیش از چهار ماه با سرپرستی اداره شود؛ چرا در فرمانداری خواف خلاف قانون عمل می‌شود و اگر در این زمینه قانون تغییراتی داشته است لطفاً ابلاغ نموده تا مردم در جریان قرار گیرند، در غیراین صورت تخلف تا کی؟

به‌ هرحال نزدیک به یک سال است که روزهای بدون فرماندار در خواف سپری می‌شود و این شهرستان از نداشتن معاونت فرمانداری و بخشدار مرکزی نیز رنج می‌برد و هر روز تعلل در این قضیه سبب عقب‌ماندگی بیشتر این شهرستان می‌شود. بنابراین ضرورت دارد وزیر کشور هر چه زودتر حکم فرماندار این شهرستان را امضا کند تا صندلی فرماندار خواف بیش از این خالی نماند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.