علی القحوم گفت: ائتلاف متجاوز سعودی امروز به مرحله شکست، ناامیدی و درماندگی رسیده و پس از خسارت های سنگینی که متحمل شده است هیچ افقی پیش روی خود ندارد و در حال فروپاشی است.

ائتلاف متجاوز سعودی درحال فروپاشی است/ جنایت بازار «آل ثابت»بی پاسخ نخواهد ماند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، قریب به شش سال از جنگ ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد، جنگی که به ادعای بازگرداندن دولت قانونی یعنی بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در سریعترین زمان آغاز شد.

عربستان سعودی طی شش سال گذشته از تمام ظرفیت های ممکن برای تحقق هدف خود استفاده کرد. از آنجایی که این رژیم توانایی پیشبرد اهداف خود در مقابله نظامی با ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن را نداشت، کوشید تا با بمباران مناطق غیر نظامی، مدارس، مساجد، محافل جشن و عروسی، مراسم عزا، زیرساخت های یمن و محاصره این کشور از زمین، هوا و دریا مردم و نیروهای یمنی را به زانو در آورد.

علی رغم آنکه در این جنگ هزاران غیرنظامی یمنی به شهادت رسیدند، صدها هزار شهروند به انواع بیماری مبتلا شدند و در نتیجه محاصره همه جانبه و عدم امکان ورود دارو و مواد غذایی و آشامیدنی سالم به کشور شمار بسیاری از شهروندان یمنی براثر بیماری و یا گرسنگی و قحطی جان خود را از دست دادند، اما هیچگاه عزت و شرف خود را به سعودی ها نفروختند و با مقاومت و صبری که به خرج دادند معادله جنگ را به نفع خود عوض کردند.

امروز گرچه متجاوزان سعودی همچنان به جنایت های خود ادامه می‌دهند و آخرین آن بمباران یک بازار مردمی در منطقه «آل ثابت» بود و به دنبال آن ده ها نفر اعم از زن و کودک به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند، اما موشک ها و پهپادهای ارتش یمن موازنه قوا را تغییر داده و نیروهای یمنی دست برتر را در عرصه نظامی دارند.

«علی القحوم» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در ارتباط با آخرین تحولات جنگ علیه یمن گفت: ائتلاف متجاوز امروز به مرحله شکست، ناامیدی و درماندگی رسیده است و پس از خسارت های سنگینی که متحمل شده است هیچ افقی پیش روی خود ندارد و این ائتلاف در حال فروپاشی است.

علی القحوم تاکید کرد: تمام این پیروزی ها به فضل خدا و با مقاومت و پایداری مردم محقق شده است. کشورهای ائتلاف خود می دانند که که شکست خورده اند و تداوم تجاوزهای آنها جز از سر تکبر و اعتراف نکردن به واقعیت تلخ شکست نیست، گرچه در حساب و کتاب های خود تجدید نظر کرده و دریافته اند که بازگشت به گفت و گو و میز مذاکره بهترین گزینه و راه حل است.

عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن در ارتباط با حملات پهپادی نیروهای یمنی به مواضع سعودی گفت: عملیات های پهپادی در عمق خاک عربستان تا زمانی که تجاوز، محاصره، حملات هوایی و جنایت ها ادامه داشته باشد، حملات پهپادی نیز ادامه خواهد یافت.

وی هدف متجاوزان از این جنگ را نابودی هویت یمنی، مسخ دین، تغییر جغرافیایی، اشغالگری، غارت منابع، فروبردن یمن در نزاع های داخلی و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در یمن دانست و تصریح کرد: آنچه در سرزمین‌های اشغال شده جریان دارد مؤید تمام این موضوعات است.

علی القحوم در ارتباط با خروج نیروهای اماراتی از یمن گفت: این خواسته تمام مردم یمن است چراکه بقای آنها در این کشور خطرهای بسیاری به دنبال دارد که اتفاقات روی داده در استان‌های جنوبی و دیگر مناطق حجم خطر این اشغالگری را نمایان می سازد. امروز هوشیاری روزافزونی در میان مردم یمن نسبت به تهدیدهای اشغالگران و حضور آنها در کشور وجود دارد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن جنایت ائتلاف متجاوز در بازار مردمی «آل ثابت» را محکوم و تقبیح کرد و گفت: تأکید می‌کنیم که خون ملت یمن بسیار گرانبهاست و قطعاً این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.