دبیر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: دولت سیاست اقتصادی مناسبی را در زمینه صنعت چرم ، جلوگیری از قاچاق و تثبیت قیمت واقعی آن در بازار انجام دهد تا تولید کفش و کیف با کیفیت در بازار داخل رونق بگیرد و تعادل در قیمت این گونه کالا ها نیز ایجاد شود.

دولت سیاست مشخصی را برای حمایت از صنعت چرم در پیش بگیرد

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: رونق گرفتن  تولید ملی علاوه بر کاهش مسئله بیکاری ، باعث می شود مواردی  نظیر معیشت ورفاه مردم ، عدم وابستگی به کالاهای خارجی و صادرات نیز ارتقا پیدا کند .

وی تصریح کرد: صنعت کفش وچرم از ظرفیت های زیادی برای اشتغال برخوردار هستند که اگر دولت توجه جدی به آن داشته باشد در سال رونق تولید می تواند علاوه بر تامین نیاز داخل ، به کشورهای هدف نیز صادرات داشته باشد اما متاسفانه این صنعت طی چند ماهه اخیر مورد بی مهری دولت قرار گرفته و باعث شده است که قسمت عمده ای از چرم مرغوب کشور به صورت غیر قانونی از کشور قاچاق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قاچاق چرم طبیعی از کشور باعث شده است، برخی از فعالان عرصه کیف و کفش از چرم مصنوعی که از مواد شیمیایی می باشد  و در مقابل  چرم طبیعی به مراتب از کیفیت پایین تری برخوردار است استفاده کنند که این موضوع هم کشور را متضرر می کند و هم اینکه تولید کننده و مصرف کننده را دچار اسیب خواهد کرد.

گرمابی با بیان اینکه مصرف کنندگان هنگام خرید مصنوعات چرم مراقب باشند محصول از چرم های بی کیفیت و شیمیایی نباشد، تصریح کرد: کمبود چرم طبیعی  و افزایش  قیمت آن باعث شده است   قیمت مصنوعات چرم نسبت به چند ماه گذشته بین دو تا سه برابر افزایش پیدا کنند که این موضوع و همچنین کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است مصرف کنندگان به سمت  موارد ارزان که غالبا محصولات وارداتی چینی و بی کیفیت و یا محصولات داخلی که از چرم های مصنوعی ساخته شده اند روی بیاورند.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی  افزود: اگرچه تولید کیف و کفش چرم یکی از صنایع بومی در ایران به ویژه در استان خراسان رضوی است اما در ماه های گذشته به دلیل واردات بی رویه محصولات چرمی تقلبی بخش عمده‌ای از کارخانجات چرم در کشور به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

گرمابی افزود: انتظار تولید کنندگان صنعت کیف و کفش آن است  که دولت سیاست اقتصادی مناسبی را در زمینه چرم ، جلوگیری از قاچاق و تثبیت قیمت واقعی آن در بازار انجام دهد تا تولید کفش و کیف  با کیفیت در بازار داخل رونق بگیرد و تعادل در قیمت  این گونه کالا ها نیز ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.