یزد - معاون وزیر جهاد کشاورز ی دراستان یزد گفت : با توجه به کمبود منابع آب و خشکسالی های پی در پی در استان، باید کشت گیاهان کم آبخواه و پرورش دام های کم آب بر در این استان در دستور کار قرار بگیرد .

پرورش دام های کم آبر در استان یزد ضروری است

و به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، مرتضی رضایی صبح شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان که در محل استانداری یزد برگزار شد اظهارداشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی های پی در پی در استان، باید کشت گیاهان کم آبخواه و پرورش دام های کم آب بر در این استان در دستور کار قرار بگیرد .

وی افزود : آنچه دراین نشست مطرح شده حتما باید مورد توجه قرار بگیرد و موارد آن عملیاتی شود برای تولید یک کیلوشیر ازگاوهای صنعتی یک هزار لیتر آب مورد نیاز است ولی برای تولید همین مقدارشیر از گاوهای بومی نزدیک به 400لیتر آب مورد نیازاست .

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاوری تصریح کرد : این موارد بیانگر این است که دراستانی چون یزد که با خشکسالی ها پی درپی روبرو هست حتماباید به برخی موارد  توجه خاص شود و خوشبختانه در استان تاکنون فعالیتهای خوبی صورت گرفته که نمونه شاخص این کار پرورش بز سانن در استان است و توسعه پرورش صنعتی این نوع  بز  اقدام بسیار خوبی است که برای وضعیت  یزد کم آب مناسب است .

وی با اشاره به پرورش بزسانن در استان گفت : پرورش بز سانن از چند سال قبل در استان اغاز شد ولی همه براین باور بودند که این نوع بز در هوای گرم استان دوام نمی اورد که خوشبختانه نه تنها این  طور نشد  بلکه در حال حاضر  پرورش بز سانن در استان رشد چشمگیری داشته است .

رضایی ادامه داد : هیچ گونه محدویتی برای  تامین ارز وارات بزمتناسب با  شرایط محیطی مد نظر وجود ندارد  و افرادی  که امکان واردات  ندارند می توانند اقدام به وادات  بزهای اصیل برای منشا پرورش خالص و اصلاح نژاد  انجام دهند .

وی افزود : یکی از مصوبات این جلسه که باید اجرایی شود با توجه به کمبود آب، پرورش دام های کم آبر مانند شتر و بزاست که باید دردستور کار قرار بگیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.