مازندران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رتبه چهارم استان در ابتلا به فشار خون خبر داد.

۳۷۶ هزار مازندرانی در معرض فشار خون قرار دارند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، دکتر سید عباس موسوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۳۷۶ هزار مازندرانی، پیش فشار خون داشته و مستعد ابتلا به این بیماری هستند، اظهار کرد: افراد در معرض خطر اگر از خود مراقبت نکنند، مبتلا به فشار خون بالا خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه اول در غربالگری و اخذ فشار خون در کشور را کسب کرد، افزود: در طرح ملی کنترل فشارخون، یک میلیون و ۵۸۰ هزار مازندرانی بالای ۳۰ سال مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه هدف گذاری این طرح پوشش ۵۰ درصدی بوده است، از پوشش ۱۰۲ درصدی مازندرانی ها خبر داد و گفت: در غربالگری مشخص شد ۵۰ درصد مازندرانی ها فشار طبیعی دارند و ۲۴ درصد نیز به پیش فشار خون مبتلا هستند.

موسوی با اشاره به اینکه در گذشته ۲۱۰ هزار مبتلا به فشار خون در استان شناسایی شده بودند، افزود: در اجرای این طرح، ۳۲ هزار بیمار جدید نیز به مبتلایان به این بیماری در استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد افرادی که به فشار خون مبتلا هستند از بیماری خود خبر ندارند، مردم را به تحرک بیشتر، کنترل رژیم غذایی، عدم مصرف دخانیات و مصرف کم نمک توصیه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان و ۹۷هزار نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به فشار خون از دست می دهند، گفت: در طرح ملی کنترل فشارخون زنان باردار و بیماران اولویت قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.