زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تمامی شاخص های آب و فاضلاب در شهرهای استان زنجان از سال ۹۲ تا کنون ارتقای چشمگیری داشته است.

ارتقای شاخص های آب و فاضلاب استان زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی آبفا،علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان هم اکنون با بیش از ۹۹.۹ درصد پوشش به بیش از ۷۵۶ هزار نفر در ۲۱ شهر استان می رسد.

قاسمی افزود: تعداد کل مشترکین آب در دولت های یازدهم و دوازدهم تا کنون با بیش از ۲۵ درصد افزایش به بیش از ۲۴۰ هزار فقره در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: در بخش فاضلاب نیز اجرای برنامه های ویژه در بازه های زمانی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در دستور کار است که با اجرای این برنامه ها تا کنون تعداد مشترکین فاضلاب در شهرهای استان از سال ۹۲ تا کنون با بیش از ۱۱۳ درصد افزایش به ۹۳ هزار فقره رسیده است.

جزء قاسمی گفت: در توسعه زیر ساخت ها نیز طول شبکه توزیع آب در شهرهای استان زنجان با ۷.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲به بیش از هزار و ۶۴۸ کیلومتر رسیده است.

وی به رشد ۲۱.۷ درصدی طول شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در شهرهای استان زنجان نیز اشاره کرده و گفت: خطوط انتقال آب و فاضلاب شهرهای استان نیز از سال ۹۲ تا کنون به ترتیب ۶.۷ درصد و ۱۷ درصد رشد داشته است.

این مسئول با اشاره به بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای طرح های آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: اجرای پروژه های بزرگی همچون طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره و احداث تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای استان از جمله این اقدامات می باشد.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: پروژه تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره به زودی و با حضور وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.