روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد بسیاری از مردم آمریکا به علت بالابودن هزینه‌ها از داروهای حیوانات استفاده می‌کنند.

افزایش سرسام‌آور قیمت دارو در آمریکا/ بیماران دیابتی از انسولین سگ استفاده می‌کنند! + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «تزریق انسولین سگ؟ یک روز عادی در آمریکا» عنوان گزارشی است در روزنامه گاردین که فاش می‌کند چگونه رسانه‌های آمریکا با حماسه‌سازی از درد و رنج مردم عادی، افزایش بی‌سابقه قیمت داروها و  ناکارآمدی نظام سلامت این کشور را عادی جلوه می‌دهند.

اسطوره‌های آمریکایی برای درمان بیماری از داروهای سگ و ماهی استفاده می‌کنند! + تصاویر

«آلن مک‌لئود» گزارش خود را با روایت رسانه‌های مشهور آمریکا از نحوه برخورد «جردن ویلیامز» با هزینه‌های سرسام‌آور پزشکی آغاز می‌کند:

غول رسانه‌های ورزشی آمریکا «ESPN» در گزارشی بلندبالا تشریح می‌کند که «چگونه یک مبارز واقعی علی‌رغم مشکلات و تمرینات سخت و موانع بزرگی مانند ابتلا به بیماری دیابت نوع یک، زندگی ورزشی موفقی دارد».

به گفته خود ویلیامز «کل زندگی من ورزش بوده، حتی پیش از ابتلا به بیماری دیابت و یا بعد از آن. همیشه سخت‌کوش هستم و تمرین‌های سخت انجام می‌دهم و به کمترین‌ها قناعت می‌کنم».

اسطوره‌های آمریکایی برای درمان بیماری از داروهای سگ و ماهی استفاده می‌کنند! + تصاویر

مک‌لئود روایتِ رسانه آمریکایی را از نوعِ استاندارد نوشته‌هایِ مردم‌فریبِ «غلبه بر سختی‌ها» می‌داند که نویسنده خیلی عادی می‌نویسد «ویلیامز به علت نداشتن بیمه درمانی توانایی هزینه درمان بیماری خود را ندارد، بنابراین انسولین مخصوص سگ‌ها می‌خرد که قیمت هر آمپول آن ۲۴/۹۹ دلار است».

نویسنده آمریکایی بدون بیان هیچ انتقادی از شرایط اسفبارِ این ورزشکار می‌افزاید: قیمت هر آمپول انسولین انسان ۴۷۰ دلار است و ویلیامز خود را «بسیار خوش‌شانس» می‌داند که اتفاقی کسی به او گفته بود می‌تواند به جای انسولین انسان از انسولین ارزان‌تر حیوانات استفاده کند.

نویسنده گاردین با ابراز تعجب از وصف «بسیار خوش‌شانس» نویسنده آمریکایی برای این ورزشکار می‌نویسد: «این نوع روایت‌گری شاید آزاردهنده باشد، اما در فضای رسانه‌ای آمریکا امری عادی است؛ کشوری که بیش از یک میلیون مبتلا به بیماری دیابت دارد و قیمت داروی حیاتی آن‌ها یعنی انسولین هر ساله به شکلی عجیب بالا می‌رود و آمریکایی‌ها باید سالانه هزاران دلار پرداخت کنند که صرفاً زنده بمانند و نداشتن بیمه درمانی مساوی با صدور حکم اعدام برای بیماران دیابتی است».

اسطوره‌های آمریکایی برای درمان بیماری از داروهای سگ و ماهی استفاده می‌کنند! + تصاویر

مک‌لئود با اشاره به فساد اداری و هزینه‌های بالای درمانی بیمارستانهای آمریکا می‌افزاید: «شمار کسانی که توانایی تهیه بیمه درمانی ندارند رو به افزایش است و با وجود همه عواقب خطرناک و صرفاً به دلیل ارزان‌بودن به جای آنتی‌بیوتیک انسانی از آنتی‌بیوتیک‌های ماهی‌ها استفاده می‌کنند».

به نوشته مک‌لئود: «عجیب‌تر آنکه نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد هزینه‌های درمانی مهمترین دغدغه مردم است و حتی هراس آمریکایی‌ها از مریض‌شدن (و رفتن به بیمارستان) بیشتر از حملات تروریستی است».

گزارش‌نویس گاردین تأکید می‌کند: «مسلماً بیمه عمومی سلامت برای همه مردم، ساده‌ترین پاسخ به بحران کنونی در نظام سلامت آمریکاست و بسیاری از مردم نیز از این ایده حمایت می‌کنند، اما رسانه‌های آمریکا هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کنند و آشکارا راهکار (از سر ناچاری) تزریق انسولین سگ را امری عادی جلوه می‌دهند و نه اعلام کیفرخواستی علیه نظام کنونی آمریکا».

آلن مک‌لئود در توضیح بیشتر همدستی رسانه‌های آمریکا در تثبیت بی‌عدالتی در نظام سلامت این کشور با استناد به گزارش‌های  این رسانه‌ها می‌افزاید: «رسانه‌ها از ما می‌خواهند که راهکارهای مردم آمریکا در تحمل مشکلات و سختی‌های (اغلب نالازم) بحران نظام سلامت این کشور را اقداماتی حماسی ببینیم و از آن‌ها الهام بگیریم. به عنوان مثال کودکی ۹ ساله که برای تأمین هزینه درمان بیماری برادر کوچکتر خود در فیسبوک فراخوان کمک می‌دهد، یا هزینه بالای پیوند کلیه یک مادر، دختر ۶ ساله‌اش را مجبور به آبمیوه‌فروشی می‌کند، یا کسی که برای درمان سرطان همسرش ماشین مورد علاقه‌اش را می‌فروشد...».

اسطوره‌های آمریکایی برای درمان بیماری از داروهای سگ و ماهی استفاده می‌کنند! + تصاویر

اسطوره‌های آمریکایی برای درمان بیماری از داروهای سگ و ماهی استفاده می‌کنند! + تصاویر

گزارش گاردین در ادامه با مثال‌های بیشتراز وضعیت اسفناک نظام سلامت آمریکا و نوع برخورد عجیب رسانه‌ها با این بحران می‌افزاید چنین مسائلی تنها در آمریکا وجود دارد، در دیگر کشورهای پیشرفته نوعی از طرح سلامت عمومی پیاده‌سازی شده و دولت‌ها تلاش می‌کنند قیمت‌های داروها را کنترل کنند تا هیچ کسی مجبور نشود با استفاده از داروهای حیوانات زندگی و سلامت خود را در معرض قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.