تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر درآمدزایی مجموعه های اقتصادی آستان قدس رضوی تاکید داریم اما این مهم باید در چارچوب قانون و شرع تحقق پیدا کند.

درآمدزایی مجموعه‌های اقتصادی آستان قدس باید در چارچوب قانون و شرع باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در جریان بازدید از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی اظهار کرد: در تمامی فعالیت های آستان قدس رضوی باید موضوع سلامت مورد توجه قرار گیرد اما در عین حال اداره حرم مطهر هزینه دارد و باید در چارچوب قانون و شرع در مسیر درآمدزایی گام برداشته شود.

وی افزود: باید به جایی برسیم که نیمی از هزینه های آستان قدس رضوی توسط بخش کشاورزی تامین شود لذا در کنار توجه به اصل سلامت غذایی، باید موضوع درآمدزایی برای این آستان مقدس هم مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه شرکت های زیرمجموعه این آستان باید الگوی شرکت های بخش خصوصی باشند، خاطرنشان کرد: صاحب اصلی آستان قدس رضوی امام رضا(ع) است بنابراین باید درنظر داشته باشیم که آن حضرت بر تمامی فعالیت های ما نظارت دارند و هر کاری را باید به نحو احسن انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مزرعه نمونه آستان قدس رضوی امکانات و دانش خود را در اختیار کشاورزان در مناطق محروم قرار دهد، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید نسبت به کشاورزان و شرکت های بخش خصوصی نگاه رقابتی داشت زیرا چنین نگاهی مغایر با فرهنگ اسلامی بوده و هیچ تناسبی با آموزه های دینی ما ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: مزرعه نمونه آستان قدس رضوی باید با انتقال دانش و تجربه خود به شرکت های فعال در بخش کشاورزی و کشاورزان شاغل در مناطق محروم، زمینه تبدیل بخش کشاورزی خراسان رضوی به عنوان الگوی کشوری را فراهم کند.

وی بر لزوم همکاری با نهادهای دولتی، وزارتخانه ها و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: زمینه بازدید نخبگان و استعدادهای برتر از بخش های مختلف مزرعه نمونه آستان قدس رضوی فراهم شود تا بدانند که زمینه برای ظهور و بروز استعدادهای آن ها در داخل کشور وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای جذب نخبگان ایرانی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند، تاکید کرد: جوان با استعداد ایرانی باید احساس کند که زمینه استفاده از استعداد و علم او در راستای پیشرفت کشور وجود دارد و نیازی نیست که برای ظهور و بروز خلاقیت، نوآوری و استعدادش به کشورهای خارجی چشم داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقلال در تولید محصولات کشاورزی برای عزت و اقتدار کشور بسیار اهمیت دارد، افزود: در فرهنگ دینی، کار کردن عزت به شمار می رود و کسی که به دنبال دست یافتن به عزت و کرامت است، باید کار و تلاش را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: هرگونه تلاش یا ابتکار عملی در مسیر خودکفایی ایران اسلامی در تولید بذر و محصولات کشاورزی، یک کار نیکو و حسنه محسوب می شود و هر کسی که در این مسیر گام برداشته باشد، از ثواب و پاداش اخروی بهره مند خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با تاکید بر اینکه بر طبق فرهنگ دینی، نباید به کافران اجازه داد که بر مومنان تسلط پیدا کنند، گفت: باید در جای خود شعار مرگ بر آمریکا و استقلال و آزادی سر داد اما صرفا گفتن شعار که ما را از بیگانگان مستقل نمی کند؛ برای تحقق این مهم باید تلاش کرد و در این مسیر گام های جدی برداشت.

منبع:  آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.