نخستین رمان عاشقانه داوود امیریان با عنوان «عاشقیت در خیابان چهاردهم» همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود.

نمی‌دانم خانم‌ها چطور توانستند کتاب «دا» را بخوانند؟

قدس آنلاین: به گفته داوود امیریان، «عاشقیت در خیابان چهاردهم» برگرفته از زندگی واقعی دختران مدافع خرمشهر است.
داوود امیریان نویسنده داستان‌های طنز دفاع مقدس بعد از نوشتن چند زندگینامه داستانی، به انگیزه ادای دین به مدافعان خرمشهر کتاب «عاشقیت در خیابان چهاردهم » را نوشته است.
به گفته این نویسنده «عاشقیت در خیابان چهاردهم» روایت عشق دختر و پسری مؤمن است که به خاطر شرایط خاص، مجبورند به نوع دیگری روزگار عاشقی‌شان را بگذارنند و به جای آنکه مثل دختران و پسران امروزی به کافه بروند و نوشیدنی بخورند، مجبورند برای دفاع از شهرشان دوشادوش هم اسلحه بردارند و با عراقی‌ها بجنگند.
نویسنده «سربدار» می افزاید: از 31 شهریور که حمله به خرمشهر آغاز می‌شود تا 3 آبان که خرمشهر سقوط می‌کند، اتفاقات زیادی در این شهر رخ می‌دهد که هر کدام قابلیت داستانی شدن، دارند و آخرین کتاب من روایت رابطه عاشقانه میان دختر و پسری است که زیر توپ و خمپاره شکل گرفته است.
به باور امیریان حماسه خرمشهر چکیده 8 سال دفاع مقدس ماست چون مدافعان، با کمبود امکانات، دست خالی، زن و مرد دوشادوش هم مقابل سپاه عراق جنگیدند .
نویسنده «جام جهانی در جوادیه» با بیان اینکه جمعیت خرمشهر در آن سالها 50 هزار نفر بوده و از این تعداد فقط 500 نفر در شهر ماندند و دفاع کردند، به نقش زنان اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد زیادی از آمار مدافعان خرمشهر، متعلق به زنان و دختران است. نقش زنان و دفاع شان در این روزها بسیار مهم و تاثیر گذار بوده که در این سال ها همیشه مغفول واقع شده و من خواستم با نوشتن این اثر ادای دینی کنم به زنان و دختران ایرانی که دوشادوش مردان و حتی جلوتر از آن ها در این روزها دفاع جانانه‌ای از شهر و کشورشان کردند.
او ادامه می دهد: خوشبختانه با چند اثری که با موضوع دفاع زنان و دختران خرمشهری نوشته شده به نقش و اهمیت این بزرگواران توجه شده اما راجع به این روزها و آدم هایش هر چه نوشته شود، باز هم کم است.
امیریان در پاسخ به این پرسش که اثرش متاثر از کتاب «دا» بوده است یا نه، می گوید: دا یک کتاب خاطره است و کتاب من داستان است چون تلفیقی از واقعیت و تخیل است. ضمن اینکه من کتاب «دا» را تا آخر نخواندم چون واقعاً حالم از صحنه‌های مشمئز کننده این کتاب بد می شد. یک زن در آن شرایط پیکر شهدای زن را جمع می کرده، آن‌ها غسل می‌داده و می‌شسته، این یک مجاهدت است اما واقعا من نتوانستم این کتاب را تا آخر بخوانم. نمی‌دانم خانم‌ها چطور این کتاب را خواندند و بعدش توانستند آشپزی کنند. موفقیت این کتاب مرهون نوشته‌اش نیست، مرهون حمایتی است که از آن شد. به نظر من برای کتاب «دا» یک موج راه افتاد. موجی که تمام شد.
گفتنیست کتاب «عاشقیت در خیابان چهاردهم» همزمان با هفته دفاع مقدس و توسط نشر ستاره ها منتشر می شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.