گیلان- معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از برگزاری مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهدای منای این استان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم ۲۳ مردادماه با سخنرانی سعید اوحدی، رئیس وقت سازمان حج و زیارت در فاجعه منا برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت شهدای گیلانی منا برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ، محمدرضا داوطلب، فاجعه منا را یکی از غم‌انگیزترین حوادث تاریخ معاصر اسلام دانست و اظهار کرد: با گذشت چهار سال از این فاجعه هنوز ذره‌ای از شدت غم و اندوه در دل مسلمانان و بازماندگان شهدای منا کم نشده است.

وی افزود: فاجعه منا هرچند غم بزرگی بر دل امت اسلامی و به خصوص ملت شریف ایران نشاند، اما بار دیگر خباثت، خیانت‌پیشگی و بی‌کفایتی خاندان آل‌ سعود با ادعای خدمت به حرمین را ثابت کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید گیلانی فاجعه منا،‌ بر لزوم زنده نگه داشتن این فاجعه غمبار و یاد و نام شهدای مظلوم آن تأکید کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرمودند، نباید غبار فراموشی بر فاجعه غمبار منا بنشیند.

داوطلب از برگزاری مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهدای منای استان گیلان خبر داد و اظهار کرد:‌ این مراسم معنوی ساعت ۱۷ روز چهارشنبه، ۲۳ مردادماه با سخنرانی سعید اوحدی، رئیس وقت سازمان حج و زیارت در فاجعه منا در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.

وی یادآور شد:‌ یادواره شهدای منا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم با حضور گسترده مردم شهیدپرور گامی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای منا برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.