گیلان- رئیس پلیس راهور استان گیلان از ثبت ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ تخلف توسط دوربین‌های کنترلی تخلفات پلیس راهور در شهر رشت طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۶۷ هزار و ۵۰۰ خودرو به علت تجاوز به گذرگاه عابرپیاده و ۳۹ هزار و ۲۰۰ خودرو به علت عبور از چراغ قرمز توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر رشت اعمال قانون شده‌اند.

اعمال قانون بیش از ۶۷ هزار خودرو به علت تجاوز به گذرگاه عابرپیاده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ محمدرضا محمدی ، با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه سیستم‌های حمل و نقل و نظارت هوشمند (ITS) از مهمترین و موثرترین اقدامات و برنامه‌های پلیس راهور در راستای برقراری انضباط و ایمنی ترافیکی است.

این مقام انتظامی افزود: از ابتدای تیرماه سال ۹۷ که ۲ تقاطع مهم شهر رشت به دوربین‌های کنترل تخلفات ترافیکی تجهیز شده‌اند تا تیرماه سال جاری ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ خودرو اعمال قانون شدند.

وی با اعلام اینکه ۶۷ هزار و ۵۰۰ خودرو به علت تجاوز به گذرگاه عابرپیاده و ۳۹ هزار و ۲۰۰ خودرو به علت عبور از چراغ قرمز توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در این ۲ تقاطع اعمال قانون شده‌اند، گفت: روند کاهشی ثبت تخلف از ماه‌های نخست راه‌ ‎ اندازی دوربین نسبت به ماه‌های بعدی است که نشان از تاثیر مطلوب نظارت مستمر و مکانیزه بر روند ترافیک دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات پلیس راهور به صورت مستمر و در تمام طول شبانه روز در هر شرایط جوی ناظر تخلفات رانندگی هستند.

این مقام انتظامی با بیان این که در کوتاه مدت رانندگان به رعایت مقررات برای پیشگیری از اعمال قانون توجه می‌کنند، ادامه داد: در بلند مدت این رفتار به عادت مثبت فرهنگی تبدیل شده و باعث نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه می‌شود.

وی متذکر شد: گاهی شایعات و حرف‌های غیرکارشناسی در فضای مجازی مبنی بر وجود زمان و مکان خلاء برای دوربین‌های نظارتی منتشر می‌شود که این مطالب کاملا کذب است؛ دوربین‌های ثبت تخلفات نصب شده در شهر رشت در تمام طول شبانه روز با بهترین کیفیت تخلفات رانندگی را ثبت و برابر برنامه از پیش تعریف شده در سوابق خودرو درج و به مالک پیامک ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان گیلان یادآور شد: با توجه به نقش مهم و بازدارنده دوربین‌های ثبت تخلف در بروز تخلفات رانندگی متولیان امر در این حوزه باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند؛ پلیس راهور استان تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل هوشمند مسئولیت خواهی لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.