خراسان شمالی- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مبنای کار نسل جوان ما باید ازدواج قرار گیرد و در این مسیر احصا اولویت های آنان باید حائز اهمیت باشد.

اولویت های حوزه جوانان احصا شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: زمان شناسی، ازدواج آسان و ثمره ازدواج سه پیام مهم ازدواج حضرت علی علیه السلام با فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که امیدواریم مورد توجه جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر زمان با تکیه بر فرهنگ نبوی بر مسئله ازدواج ورود پیدا کرده ایم توفیقاتی حاصل شده است، افزود : مبنای کار ما در جامعه اسلامی که متولی امور جوانان هستیم باید بر گرفته از مکاتب و تعالیم اسلامی باشد.

حیاتی در ادامه سخنان خود از دستگاههای اجرایی استان خواست تا دستورالعمل برنامه های هفته ملی ازدواج( ۱۲ تا ۱۸مردادماه) با تکیه بر شهرستانها بومی سازی شود و تصریح کرد: نباید نسخه واحدی برای درمان این دردها تجویز شود چون باید بر مبنای نیازهای خود گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس کمبود منابع مالی، باید از تمام داشته‌های خود استفاده کرده و دستگاه‌های اجرایی از موازی‌کاری پرهیز کرده تا برنامه‌ها منسجم اجرا شود.

حیاتی اظهار داشت: اولین اولویت ما باید تقویت آموزه های دینی در نسل جوان باشد تا از این طریق شاهد گسترش اخلاقیات در سطح جامعه باشیم زیرا اگر از این‌اصل غافل شویم دشمنان بر ما غالب شده زیرا هدف آنان این است که جوانان را از درون تهی کنند.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می گویند مدیران باید آرایش جنگی بگیرد یکی از همین آرایش های جنگی مدیران این است که نباید به سیاست های دشمن کم توجهی شود و در این مسیر باید نسل جوان را درست تربیت کرد. وی تاکید کرد: باید اولویت های دقیق در حوزه جوانان احصا شده و بر مبنای این اولویت ها حرکت کنیم.

حیاتی در خصوص موضوع تسهیلات ازدواج نیز گفت: دولت شرایط جدیدی را در راستای افزایش نرخ تسهیلات ازدواج قرار داده است اما مدیران دستگاه اجرایی باید بدانند که جوانان ما نباید در بروکراسی بانک‌ها درگیر شده بلکه باید در کمترین زمان ممکن این تسهیلات ازدواج پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.