خراسان شمالی- جشنواره شهر آبنبات از سوی اتاق بازرگانی بجنورد و با همکاری واحدهای تولیدی آبنبات و دستگاه های مرتبط در شهریورماه امسال در بجنورد برگزار شود.

جشنواره شهر آبنبات در شهریورماه در بجنورد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در جلسه کمیته تخصصی برندینگ آبنبات از آبنبات بجنورد به عنوان یکی از سوغات اصیل بجنورد یاد کرد وگفت: به دلیل کیفیت ممتازی که دارد از آوازه و شهرت به سزایی برخوردار است.

وی بر اهمیت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان های کشور تاکید کرد و خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه های داخلی و خارجی به جهت معرفی بیشتر آن شد.

صمدی بابیان این که صادرات منجر به رونق اقتصادی استان و کشور می شود، گفت: دراین زمینه بایستی  تولید کنندگان آبنبات بجنورد تلاش بیشتری برای صادرات محصولات خود داشته باشند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز دراین کمیته از برگزاری جشنواره ای تحت عنوان جشنواره شهر آبنبات در سال جاری خبرداد و اظهارداشت: طی برگزاری جلسات متعدد از سوی اتاق بجنورد در باب اهمیت برندینگ آبنبات بجنورد و رفع موانع و مشکلات موجود این صنف، برنامه ریزی شده جشنواره مذکور دربجنورد برگزار شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را هفتم شهریورماه اعلام کرد و افزود: این جشنواره با همکاری سایر واحدهای تولیدی آبنبات ساز بجنورد و دستگاه های مرتبط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دراین جشنواره برنامه های مختلف و متنوعی با حضور ۳ داور کشوری در خصوص برند سازی، بازار فروش و تبلیغات پیش بینی شده است.

وی بر اهمیت موضوع برندینگ آبنبات بجنورد تاکید کرد و افزود: به  منظور محقق شدن این موضوع پیشنهاد می شود تمامی برندهای آبنبات بجنورد تحت یک برند واحد شناخته شود.

محسن عظیمی، مدیر دوشنبه های توسعه استان نیزیکی از اهداف اصلی این کمیته را موضوع برندینگ آبنبات بجنورد عنوان کرد و بر ضرورت اهمیت این موضوع تاکید کرد.

وی افزود: این مهم زمانی میسر می شود همراهی، هماهنگی، اتحاد و همبستگی ازسوی  واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد برای توسعه این صنف انجام گیرد.

رضا فدایی، مدیر اتحادیه آبنبات سازان بجنورد نیز یکی از مهمترین سوغات شهر بجنورد را آبنبات اعلام کرد واز مشکلات این صنف تامین ماده اولیه تولیدی و قیمت گذاری نامناسب  عنوان کرد.

وی تاسیس بازارچه سوغات بجنورد را یکی از پیشنهادات مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان به ویژه آبنبات ذکر کرد و خواستار راه اندازی این بازارچه در سطح شهر بجنورد شد.

حسن زاده یکی از تولید کنندگان آبنبات بجنورد نیز با بیان این که نرخ گذاری نامناسب قیمت آبنبات کمر تولید کنندگان این صنف را خم کرده است ، گفت: این مهم باعث شده مسیر تولید این محصول برای آبنبات سازان با مشکل مواجه شود چرا که باتوجه به افزایش قیمت ها  استفاده مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی برای کیفیت بهتر محصول متفاوت است و نرخ گذاری ثابت صرفه اقتصادی برای آبنبات سازان ندارد.

وی پیشنهاد  ایجاد المانی از آبنبات بجنورد به عنوان یکی از سوغات معروف استان در یکی از میادین اصلی سطح شهر بجنورد کرد و خواستار برگزاری جشنواره آبنبات بجنورد به صورت سالانه به منظور توسعه بیشتر و شناخت بهتر این برند برای جذب  توریست ها و گردشگران به استان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.