گیلان- وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان پایان آب گذاری کانال های آبیاری کشاورزی استان گیلان در سال زراعی ۹۸-۹۷ را اعلام کرد.

پایان آب گذاری کانال های آبیاری کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر یادآور شد : ما در سال زراعی یاد شده از ۲۸ اسفند سال ۹۷ عملیات آبگذاری در کانال های آبیاری کشاورزی برای مشروب نمودن  ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه استان گیلان را آغاز نمودیم و تا پایان این دوره یک میلیارد و ۷۸۵  میلیون متر مکعب آب به شبکه تحویل داده ایم.

وی در خصوص وضعیت فعلی سد سفید رود گفت : درحال حاضر حجم آب ذخیره شده پشت سد سفید رود ۵۳۱ میلیون متر مکعب  و ورودی آب ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز به میزان  ۶۳ متر مکعب بر ثانیه برای مصارف زیست محیطی ، شیلات و  اراضی رستم آباد رودبار و مزارع دیر کاشت تنظیم شده است .

خرّمی در پایان یادآور شد : بر اساس استعلام ما از سازمان جهاد کشاورزی هم اکنون چیزی در حدود ۲۳ هزار هکتار ، معادل ۱۰ درصد از شالیزارهای برنج گیلان برداشت شده اند و  در حدود ۸۳  هزار هکتار از اراضی معادل ۳۵ درصد از شالیزارهای استان نیز در مرحله رسیدن خوشه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.