خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بر راه اندازی انجمن بیماران تالاسمی در استان تاکید کرد.

راه اندازی انجمن بیماران تالاسمی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی در جلسه بررسی مشکلات بیماران تالاسمی و تشکیل انجمن برای این بیماران اظهار داشت: با راه اندازی یک انجمن برای بیماران خاص، پیگیری درمان و مطالبات آن‌ها تسهیل می شود.

وی گفت: تشکیل انجمن بیماران تالاسمی در این استان یک نیاز اساسی برای بیماران مبتلا به تالاسمی بوده و فعالیت آن کمک حال دانشگاه در ارتقای کیفیت خدمات درمان است.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای راه اندازی انجمن جذب آسان کمک خیران است، تصریح کرد: همکاری خیران کمک حال درمان و رفع مشکلات معیشتی بیماران است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: تا کنون تمام تلاش بر ارائه خدمات با کیفیت بوده تا در روند پیگیری درمان بیماران تالاسمی و هموفیلی کمترین مشکلی وجود نداشته باشد.

دکتر هاشمی بر توجه به آزمایشات قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری های خاص راهکار ساده ای دارد و آن توجه به نتیجه آزمایش های قبل از ازدواج است.

وی تاکید کرد: برای اطلاع رسانی و آموزش های قبل از ازدواج اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و از همه رسانه های جمعی تقاضا می شود برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی توان خود را به کار گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه ارائه خدمت به بیماران تالاسمی و هموفیلی ادامه دارد، گفت: تلاش بر ارائه خدمات مورد نیاز و تامین داروی این بیماران با هزینه رایگان است که طبق سنوات گذشته ادامه دارد. 

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۸ بیمار تالاسمی در خراسان شمالی شناسایی شده اند که ۲۳ نفر برای تزریق خون هفته ای دو نوبت به بیمارستان مراجعه می کنند.

علی نعمتی تعداد بیماران هموفیلی را ۶۶ نفر ذکر کرد و افزود: ۶ تخت در بیمارستان به بستری این بیماران اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با کفیت به بیماران یکی از دغدغه‌های مهم بیمارستان است، تصریح کرد: پیگیری فعالیت انجمن بیماران تالاسمی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.