بیستمین اردوی ملی دانش آموزان عشایر کشور روز یکشنبه در شهر نیشابور استان خراسان رضوی آغاز شد.

بیستمین اردوی ملی دانش آموزان عشایر کشور در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز این دوره گفت: بیستمین اردوی ملی دانش آموزان عشایر کشور از ۱۳ تا ۲۳ مرداد ماه جاری در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار می شود.

ابوالحسن حقیقی افزود: این دوره اردویی یادواره سال رونق تولید با حضور ۶۵۰ دختر و ۵۹۰ پسر دانش آموز از ۲۲ استان کشور آغاز شده است.

وی اظهار داشت: امروزه نقش اردوهای دانش آموزی در رشد و شخصیت دانش آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری آن ها غیر قابل انکار است و تمام صاحبنظران تعلیم و تربیت در این مورد اتفاق نظر دارند و از همین روست که اغلب کارشناسان آموزشی و پرورشی بر لزوم برگزاری اردوهای فرهنگی، علمی، معنوی و تفریحی برای دانش آموزان تاکید می کنند.

وی گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این اردو زیارت اولی هستند و در طول دوره برگزاری اردوها طی یک سفربه مشهد به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند.

حقیقی با بیان اینکه استان خراسان رضوی تاکنون بیش از ۱۰ دوره از این اردوها را میزبانی کرده است افزود: در بیستمین اردوی ملی دانش آموزان عشایر کشور برنامه هایی همچون زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، چادرزنی، شب فرهنگ ایرانی، محفل انس با قرآن کریم، جشنواره غذا و همچنین اردوهای پویایی، توانایی و شکوفایی برای دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۴۷ دانش آموز دختر و پسر عشایر از استان خراسان رضوی نیز در این اردو شرکت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.