همدان- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: امسال در استان همدان از هر ۴ ازدواج یک مورد منجر به طلاق شد که به صورت علمی در قالب پروپوزال‌های کاربردی دلایل آن بررسی و آسیب‌شناسی می‌کنیم.

آسیب‌شناسی عوامل طلاق را به صورت علمی بررسی می‌کنیم
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن جهانشیر ظهر امروز  در نشست خبری به مناسب فرارسیدن روز خبرنگار  افزود: سال گذشته از هر ۳ ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده بود که البته نرم کشوری هم این بود.
وی اظهار کرد: در استان همدان ۲ مرکز مشاوره یکی در شهر همدان  و دیگری در شهر ملایر داریم که در حوزه ازدواج پیش، حین و بعد از آن به جوانان مشاوره می‌دهند ؛ آمادگی داریم که اگر بخش خصوصی متقاضی است شرایط دریافت مرکز مشاوره ازدواج را فراهم کنیم.
 مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ این سئوال خبرنگار قدس آنلاین که طبق قانون مراکز مشاوره باید از سازمام نظام روان‌شناسی و مشاوره مجوئز دریافت وبه غیر از آن غیرقانونی است گفت: حتما این روند طی خواهد شد چرا که باید سازمان و نهاد مربوط مجوز لازم را صادر کند که این هماهنگی را با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور انجام خواهیم داد.
جهانشیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش  با اشاره بر اینکه اگر در یک بازه‌زمانی زوجی ازدواج و بعد از هم طلاق می‌گیرند حتی یک مورد آن هم نباید اتفاق بیفتد و باید دلایل آن بررسی شود افزود: برخی از این دلایل مربوط به قبل از ازدواج است و که باید این آسیب‌ها را بررسی کرد تا همه امور که برای تشکیل زندگی زوجین در دستور کار داریم مختل نشود و یا بعدا دچار آسیب نباشد.
وی با یادآوری ۷۰ دوره آموزشی، اظهار کرد: یکی از دلایل طلاق را می‌توان این نام برد که قبل از ازدواج و حتی در شرایط تحصیل و مهد کودک نحوه کنار هم زندگی کردن را به نسل امروز آموزش نداده‌ایم. اگر در کاری مسئولیت داریم و خوب آن مسئولیت را انجام نمی‌دهیم باید مشکلات را بپذیریم و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: منفورترین حلال خدا یعنی طلاق در جامعه شکل می‌گیرد و باید از همه ابزارها برای مدیریت کاهش آن استفاده کنیم. اول باید به خودمان تذکر دهیم و مسیر را به سمت تشکیل زندگی‌های مشترک هدایت و مدیریت کنیم. اینکه فقط یک هفته به موضوع ازدواج پرداخته شود که کفایت نمی‌کند. باید مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجود را برای ازدواج حل کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان هم گفت:  در هفته ازدواج که ۱۲ تا ۱۸ مرداد است حدود ۵۰ برنامه با شعار ازدواج ساده و مهربانی مفصل در این هفته برگزار خواهد شد که نخستین برنامه روز هفته ازدواج را با برقرارکردن پیوند ازدواج زوجی در یادمان شهدای گمنام بوستان مردم همدان آغاز کردیم.
محرم روزبه افزود:  سال گذشته ۱۶۲ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج داشتیم و امسال هم  حدود ۶۸ نفر از زوجین در کارگاه حضور داشتند.
وی اظهار کرد:  امسال حدود ۱۶۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین متقاضی در قالب وام ۳۰ میلیون‌تومانی به هر زوج پرداخت شده است و ازدواج صوری هم به ما گزارش نشده است.
وی افزود:  برای تشویق افرادی که ضامن زوجین وام‌گیرنده شدند برنامه تشویقی را در قالب بسته حمایتی اجرا خواهیم کرد تا بسترسازی روز افزونی برای ازدوج در استان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.