عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی، معاملات مسکن حدود ۶۰درصد کاهش یافته که این نشان دهنده آن است که خریداران عملا از خرید مسکن در این شرایط منصرف شده اند.

نماینده مجلس: قیمت مسکن در ماه های آتی پایین می آید


به گزارش قدس آنلاین، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه های آتی، گفت: در شرایط کنونی خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته به حداقل رسیده و عملا بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است که در آن به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها، بازار عملا دچار توقف می شود.

معاملات مسکن حدود 60 درصد کاهش یافته است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای بانک مرکزی، معاملات مسکن در ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 60 درصد کاهش یافته است که این نشان دهنده آن است که خریداران عملا از خرید مسکن در این شرایط منصرف شده اند.

فروشندگان و خریداران واقعی مسکن ریسک نمی‌کنند

وی تصریح کرد: از طرف دیگر فروشندگان واقعی مسکن نیز برای فروش ملک خود ریسک نمی کنند، زیرا نگرانی دارند که در صورت فروش ملک خود دیگر نتوانند، مسکن جدیدی را خریداری کنند.

قیمت مسکن در ماه های آتی با کاهش تقاضا برای خرید پایین می آید

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن عملا دچار رکود شده و این مسئله به تدریج در کاهش قیمت ها اثرگذار است، از این رو پیش بینی می شود در ماه های آتی، با کاهش تقاضا برای خرید، قیمت مسکن کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد که بازار مسکن با این شرایط، چند سال در رکود باقی بماند و این مسئله موجب ثبات قیمت ها می شود، از این رو این وضعیت شرایط را به نوعی برای رفع خلاء ها و کمبودها در حوزه مسکن فراهم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.