سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مخالفت این اداره کل با دریافت پول برای ورود به روستاهای هدف گردشگری را اعلام کرد.

مخالفت میراث فرهنگی با دریافت پول در ورودی روستاهای گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در واکنش به موضوع دریافت پول برای ورود به روستاهای هدف گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد: دریافت پول از گردشگر به منظور کسب درآمد برای روستا روش مناسبی نیست و این مساله خود مانع از حضور گردشگر به روستاهای هدف گردشگری می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز زمینه جذب درآمد در روستاهای ما پیش بینی نشده است، تصریح کرد: شوراها و دهیاران تجربه درآمدزایی ندارند؛ لذا برای حل معضل کسب درآمد و رفع مشکلات شان، سراغ آسان ترین و راحت‌ترین راه حل رفته‌اند.

 بیدخوری افزود: این راه حل مطمئنا به گردشگری آسیب می‌زند و مانع رونق گردشگری در این روستاها می‌شود.

 این مسوول با تاکید بر اینکه ما اعتراض خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم، اظهار کرد: این طرح مورد تایید حوزه گردشگری نیست و در طولانی مدت به نفع مقاصد و روستاهای هدف گردشگری نمی‌تواند باشد.

 بیدخوری افزود: به لحاظ قانونی شوراهای اسلامی روستا برای تامین هزینه‌های خودشان می‌توانند منابع درآمدی تعریف کنند و این کار اگر از مسیر اصولی و طبق مقررات باشد، منع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته این مساله را به استانداری ارجاع داده بودیم و در اداره کل میراث فرهنگی هم پیگیریم که بتوانیم یک دستور برای حل این موضوع از مقامات مرتبط بگیریم.

بیدخوری در توضیح مسیرهای درآمدی برای دهیاری ها، به بعضی از این راهکارها  اشاره کرد و گفت: با ایجاد فروشگاه‌های عرضه مواد و محصولات روستایی به گردشگران همچنین فروش صنایع دستی و تهیه غذا و در نظر گرفتن استراحتگاه برای گردشگران مانند خانه‌های بوم گردی می‌توان انواع زمینه‌های کسب درآمد را برای دهیاران و روستاییان فراهم کرد تا دیگر نیازی نباشد دهیاری‌ها از طریق دریافت پول در ورودی روستاها کسب درآمد کنند.

با تصویب شورای اسلامی روستا و تایید هیات تطبیق مصوبات فرمانداری، پنج روستای هدف گردشگری در شهرستان طرقبه شاندیز در روزهای جمعه از گردشگران ورودی می‌گیرند.

گردشگران برای رفتن به روستاهای دهبار، مغان، کردینه و زشک در طرقبه و روستای زشک در شاندیز  ورودی پرداخت کنند که بیشترین میزان ورودی مبلغ ۵۰ هزار ریال است.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.