سید حسین نقوی حسینی گفت: تا وقتی که غربی‌ها به برجام برنگردند و به تعهدات خود عمل نکنند قطعاً ما راه خود را ادامه داده، تعهدات‌مان را کاهش خواهیم داد.

مسیر کاهش تعهدات برجامی با قدرت ادامه دارد/ گام‌های بعدی افزایش درصد غنی‌سازی و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره پیام آشکار جمهوری اسلامی ایران درخصوص برجام و گام های بعدی کشورمان در قبال این توافق، اظهار داشت: پیام کشورمان درباره برجام پیامی روشن و شفاف است. ما با طرف های غربی توافقی کرده‌ایم و بر اساس آن تعهدات خود را انجام دادیم، اما آنها یا به تعهدات خود عمل نکردند یا مثل آمریکا از برجام خارج شدند و بدین ترتیب شاهدید که این توافق بین المللی کأن لم یکن مانده است. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران نیز در حال کاهش تعهدات برجامی است و تا وقتی که دیگران به برجام برنگردند و به تعهدات خود عمل نکنند قطعاً ما راه خود را ادامه داده و تعهدات مان را کاهش می‌دهیم.

نقوی حسینی ادامه داد: ما گام های اصلی فعالیت های هسته‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم چنانچه دو گام را در دستور کار قرار دادیم و دیدید که عملیاتی شدن هر دو گام در زمینه آب سنگین و اورانیوم غنی شده آغاز شده است. سازمان انرژی اتمی به سرعت در حال اجرای گام دوم است و علاوه بر آن ما از همین حالا گام های بعدی را برنامه ریزی کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر طرف غربی به برجام برگشت و تعهدات برجامی خود را نه با شعار و ابراز نگرانی بلکه بصورت عملی انجام داد مسلماً ما هم در تصمیمات خود تجدید نظر می‌کنیم اما تا وقتی که آنها به برجام برنگردند این مسیر با قدرت ادامه دارد.

وی همچنین تصریح کرد: بدون شک برای گام های بعدی کشورمان افزایش درصد غنی سازی و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.