همدان-رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: کارت هوشمند رانندگان کامیون های دارای اضافه تناژ باطل می شود.

کارت هوشمند رانندگان کامیون های دارای اضافه تناژ باطل می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی وصالی در نشست ایمنی و ترافیک شهرستان کبودراهنگ بر همکاری پلیس برای متوقف کردن رانندگانی که مرتکب حمل بار بیش از ظرفیت کامیون( اضافه تناژ) تأکید کرد و افزود: با اعلام اینگونه تخلفات از سوی پلیس این رانندگان مشمول جریمه و در صورت تکرار ابطال کارت هوشند خواهند شد.

وی افزود: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.

این مسئول همچنین در خصوص ایجاد عوامل هشدار دهنده برای مدارس حاشیه راه ها، موتورسیکلت سواران و غیره مطالبی را اظهار داشت و گفت: آموزش ایمن سازی مدارس در استان به شکل تئوری و فیزیکی انجام می شود.

وصالی ادامه داد: این آموزش ها در مدارس به شکل آموزش های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده ها و کمک های اولیه، توزیع لوازم التحریر و محصولات فرهنگی و همچنین برای موتورسواران، استفاده از کلاه ایمنی و پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن هنگام عبور از عرض جاده و کاهش سرعت رانندگان در محدوده مدارسی که در مسیر جاده قرار دارند، بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.