از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۱۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص یافت.

سهم ۱۹ هزار میلیارد ریالی خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه

به گزارش قدس آنلاین، از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۱۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص یافت که زمینه ایجاد ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی در بخش صنعت و کشاورزی را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم بخش صنعت استان از این تسهیلات ۱۱ هزار و ۹۰ میلیارد ریال و برای ایجاد هزار و ۸۵۱ فرصت شغلی است.

علی رسولیان افزود: از این میزان تسهیلات، چهار هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی خطوط صنعتی و ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در حوزه صنعت استان، ۲۰ طرح صنعتی به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال تصویب و به بانکها ابلاغ شده اما از این تسهیلات تاکنون ۲۰ درصد به این استان تخصیص یافته است.

وی گفت: سهم بخش کشاورزی خراسان رضوی نیز از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، هشت هزار میلیارد ریال است که از این میزان هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.

رسولیان افزود: این تسهیلات در دو بخش "گلخانه ها و توسعه کشت گیاهان دارویی" و "مکانیزاسیون" اختصاص یافته و تاکنون به بخش گلخانه ها، سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب ۶۷ طرح به بانکها ابلاغ شده است که با اجرایی شدن این طرحها برای ۶۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات بخش گلخانه ها برای مناطق کم برخوردار ۷ درصد و برای مناطق برخوردار ۹ درصد است اما نرخ سود تسهیلات در بخش مکانیزاسیون حدود ۱۵ درصد برای مناطق کم برخوردار و برخوردار است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.