گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به مردم ۷۰ روستای مناطق کوهستانی گیلان به صورت سیار آبرسانی می شود.

آبرسانی سیار به مردم ۷۰ روستای مناطق کوهستانی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفار گیلان ،محب علی رنج ور از آبرسانی سیار به ۷۰ روستای مناطق کوهستانی این استان خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و تامین اعتبارات مورد نیاز افزود: طرح آبرسانی به ۱۳روستای املش و ۱۹ روستای دهستان بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دست اجراست که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

رنج ور ادامه داد: به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف و کاهش منابع آبی، اهالی برخی روستاهای گیلان همچون دوگور صومعه سرا، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات پیک مصرف با مشکل افت فشار آب مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به وجود ۶۲ باب تصفیه خانه آب در گیلان گفت: هم اینک ۴۰ تصفیه خانه فعال است و قرار است۲۲ تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون هزار میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در کشور اختصاص داده شده، تصریح کرد: سهم گیلان از این اعتبار۱۳۰ میلیارد تومان بود.

رنج ور ادامه داد: در زمان کنونی هزار و ۸۰۰ روستا از ۲ هزار روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه۳۰ درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است، افزود: اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می شود که کافی نیست، انتظار می رود با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و کمک خیران بتوان شبکه های آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.