مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ظرف سه ماه نخست امسال تسهیلاتی به ارزش ۱۱.۸ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی تعلق گرفت.

پرداخت تسهیلات به صنایع دستی کاران خراسانی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: پرداخت این میزان تسهیلات با بهره پایین، با هدف رونق تولید و به عنوان کمک به فعالیت حرفه‌ای هنرمندان صنایع دستی صورت گرفت.

او افزود: سال گذشته نیز در مجموع ۱۰۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان رضوی اعطا شد و منجر به ایجاد ۷۶۷ اشتغال پایدار در این حوزه اقتصادی در سطح استان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: پارسال با دریافت تسهیلات دو هزار و ۷۰۰ هنرمند خراسانی مشغول کار شدند وپیشبینی می‌شود امسال با تداوم این جریان تعداد به سه هزار هنمرند صنایع دستی افزایش یابد.

مکرمی فر از فعالیت بالای بانوان در این حوضه نام برد و گفت: زنان خراسانی در این عرصه به موفقیت‌های فراوانی دست یافته اند.

او بیان کرد: ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در خراسان رضوی فعالیت دارند که ازین تعداد حدود هشت هزار و ۴۰۰ نفر آنان دارای پروانه اشتغال از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

در خراسان رضوی ۹۰ رشته از مجموع ۳۶۰ رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران فعالیت دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.