خوزستان- امام جمعه اهواز گفت: دولتمردان نمی پسندند نکات منفی آنها بازگو شود و به دنبال برجسته کردن فعالیت های مثبت خود هستند اما انتقاد از کارکرد مدیران نقطه اشتراک رسانه و روحانیت است.

"حریت" وجه اشتراک خبرنگاران و روحانیت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت الاسلام سید عبدالنبی  موسوی امام جمعه اهواز روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگاردر کلانشهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به گفته امام خمینی(ره) اگر، سالیان متوالی از بدو اسلام تا امروز، زندگی نسل شیعه پایدار است به دلیل حریت و عدم وابستگی به دولتها در هر مقطع ای است، دولتمردان نمی پسندند نکات منفی آنها بازگو شود و به دنبال برجسته کردن فعالیت های مثبت خود هستند بنابراین وابستگی جامعه روحانیت به دولت سبب می شود انتقادها بر حقوق مادی آنان تاثیر بگذارد از این حیث می توان خبرنگاران  را مانند روحانیت از لحاظ محتوای وظیفه و حریت یکی دانست و انتقاد از کارکرد مدیران نقطه اشتراک رسانه و روحانیت است.

وی امانتداری در انتقال درست اخبار را از مهمترین وظایف خبرنگاران برشمرد  و با تاکید بر اینکه تا امروز روحانیت ریالی از دولت دریافت نکرده خبر داد: ۹۸ درصد حق الزحمه روحانی ها از ککمک های مردمی تحت عناوین مختلف به حوزه علمیه است.

نماینده ولی فقیه در کلانشهر اهواز خبرنگاران را پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم دانست که دغدغه ها، خواسته ها، مشکلات و مطالبات مردم را جهت پیگیری و رفع آن به گوش مسئولان می رسانند و عنوان کرد: راه درست برطرف کردن مشکلات امروز خوزستان ارائه راهکار با توجه به شرایط فعلی دولت است باید برای نجات دادن جامعه رسانه ای از مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی انتقاد سازنده را برای رفع مشکلات و پیشرفت استان مفید بیان کرد و گفت: خبرنگاران باید با رعایت اخلاق حرفه ای و تشخیص درست حقیقت در بیان آن به اذهان عمومی هم شجاعت داشته باشند اماهمزمان امید را نیز به جامعه تزریق کنند . 

وی با اشاره به اینکه قرار نیست همه واقعیت ها بر زبان آید و بعضی از واقعیت ها باید پنهان بماند، تصریح کرد: اگر قرار است از مسئولی انتقاد شود کلمتا و جملات به شکلی باشند که به مدیران برنخورد، بحث حیثیت و ابرو مهم است و نوشته یک برنگار مانند الفاظ به کار برده اش در چارچوب شرع باشد.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست در مواجهه با خبرنگاران ظرفیت انتقاد پذیری خود را افزایش دهند  و اضافه کرد: خبرنگار نباید نظام و مسئولان آن را با دیدن نیمه خالی لیوان زیر سوال ببرد، قلم از قلب و عقل عبور می کند و  خبر هر اندازه مهم، تاثیرگذار، امیدوار کننده و انرژی دهنده باشد، ارزش خبر و خبرنگاری بالاتر می رود.

حجت الاسلام موسوی از خبرنگاران خواست: در انتشار و انتقال اخبار و اطلاعات حفظ آبروی افراد را در نظر بگیرید، هر اندازه که آن خبر و سوژه دارای اهمیت و ارزش بالایی باشد.

به گفته وی اصحاب رسانه نقش موثری در تقویت این جایگاه معنوی و مردمی دارندو به همین دلیل به آنها توصیه کرد: مردم را حساس نکنند، مشکلات را به عنوان تحول ایجاد کردن منتقل کنند نه تاکید بر نکات منفی و رعایت نکردن حدود قانونی.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان از مردم نیز خواست در انتخابات خود برای مجلس و دولت آگاهانه . قوی تصمیم بگیرند چراکه انتخاب بر اثر شعار های غیر عملی آنها را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

رضا علیجانی به عنوان نماینده اصحاب رسانه و رییس خانه مطبوعات  توجه به مسائلی چون: مشکلات حاشیه شهر اهواز،  توجه بیشتر به معیشت، جلسات بیشتر برای گفتگوی خبرنگاران با نماینده ولی فقیه، تشکیل کارگروه فضای مجازی و رسانه، کمک به رسانه های مکتوب و رسانه های مجازی، توجه به مشکلات آب و فاضلاب در سطح شهر اهواز، بازدید از خبرگزاری ها و فعالیت های آن ها، پای کار آوردن مسئولان از سوی امام جمعه برای پاسخگویی به خبرنگاران و مردم، تقویت روحیه انتقاد پذیری در بین مسئولان و مدیران برای صحبت با آن ها را از وی خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.