برای پیشگیری از انتقال بیماری ها، حجاج در بدو ورود توسط یک تیم پزشکی در فرودگاه تب سنجی می شوند.

برپایی ایستگاه تب سنجی زائران حج پس از بازگشت به ایران

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یک تیم چهار نفره متشکل از یک پزشک و سه مراقب در پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه قبل از سالن گذرنامه و استقبال مستقر هستند، تصریح کرد: زائران پس از پیاده شدن از هواپیما در ابتدا توسط این تیم تب سنجی می شوند.

دکتر محمدجعفر صادقی افزود: در مکه تجمع عظیمی از مسلمانان از کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که این باعث انتقال ویروس های زیادی در بین زائران می شود.

او ادامه داد: توصیه های مهمی برای زائران حج پس از بازگشت به ایران وجود دارد که توجه به آنها از انتقال بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند.

صادقی ادامه داد: اگر فردی تب داشته باشد به او ماسک و توصیه های لازم برای روبوسی نکردن و دست ندادن به دیگران داده می شود و اگر کسی نیاز به بستری شدن داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: اگر شخصی بیمار باشد تمام اطلاعاتش در سیستم ثبت می شود و مراقبین سلامت مرکز بهداشتی مرتبط پیگیر حال زائر خواهند بود تا زمانی که مشکلش برطرف شود.

وی تصریح کرد: به همه زائران توصیه می شود حدود یک الی دو هفته به ویژه آنهایی که علائمی از بیماری و تب دارند از روبوسی با اطرافیان به ویژه افراد پرخطر مانند کودکان زیر پنج سال، خانم های باردار، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و افرادی که پیوند شده اند، امتناع کنند.

دکتر صادقی با بیان اینکه برخی ویروس ها نهفته هستند و بصورت دوره ای علائم خود را نشان می دهند، توصیه کرد: زائران بهتر است در هفته اول از برگزاری میهمانی نیز پرهیز و حتما از ماسک یا دستمال کاغذی به ویژه هنگام سرفه و عطسه استفاده کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.