گیلان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ویژه برنامه‌های جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» از ۲۰ مردادماه امسال به مدت ۱۰ روز در ۲۷۰ بقعه گیلان برگزار می‌شود.

جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۷۰ بقعه گیلان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت:  برگزاری برنامه‌های باشکوه در دهه غدیر موجب انتقال روحیه ولایتمداری در بین نسل جوان می‌شود تصریح کرد: غدیر نماد حقانیت اسلام ناب محمدی است همچنین هم‌زمان با فرا رسیدن عید قربان، نماز باشکوه عید قربان نیز در ۵۴ بقعه شاخص استان گیلان اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برگزاری نماز باشکوه عید قربان در سطح بقاع استان در تاریخ ۲۱ مرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: مراسم باشکوه جشن میلاد امام هادی(ع) نیز در ۲۶ مرداد ماه در ۲۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

علیزاده به ویژه برنامه‌های شب میلاد امام هادی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع)، مدیحه‌سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری از دیگر ویژه برنامه‌های شب میلاد امام هادی(ع) است که در این استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری سومین همایش سراسری بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر در ۲۹ مرداد ماه خبر داد و افزود: هدف از برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی، تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری است و این مراسم در ۵۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود و هر شهرستان یک برنامه محوری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه ۲۷ محفل انس با قرآن کریم در دهه ولایت در بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود و گفت: مراسم ویژه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی از صبح روز عید غدیر با حضور گسترده اقشار مردم در سطوح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه بخش‌هایی از خطبه غدیر همراه با ترجمه توسط خطیبان در بقاع متبرکه استان گیلان قرائت می‌شود عنوان کرد: برنامه‌هایی نظیر برپایی ۹۰ ایستگاه‌ صلواتی، ۲۵ غرفه "همه واقف باشیم" و مشاوره وقف برای دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در عید غدیر از خادمان سادات در سطح بقاع متبرکه گیلان تجلیل می‌شود خاطرنشان کرد: حضور مداحان اهل بیت، مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره در برخی از بقاع شاخص و دارای ظرفیت از دیگر برنامه‌های عید غدیر امسال است.

علیزاده اظهار داشت: همچنین اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق‌نامه در عید غدیر، پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

همایش سراسری بانوان ولایی در تاریخ ۲۹ مرداد امسال و ساعت ۱۶:۳۰ عصر هم‌زمان با عید غدیر در استان گیلان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.