مازندران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مطبوعات با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، از تخصیص ۳۰ تن کاغذ به رسانه های استان خبر داد.

اختصاص ۳۰ تن کاغذ به مطبوعات مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی  با بیان اینکه تزریق این میزان کاغذ دردی را دوا نکرده و مُسکن مقطعی است گفت: در حال حاضر حال مطبوعات خوب نیست.

وی با اشاره به وجود ۴۶۹ رسانه دارای مجوز در مازندران، به فعالیت ۱۵۹ نشریه الکترونیک و ۳۲۰۰ وبلاگ و سایت در استان اشاره کرد و گفت: از لحاظ فعالیت رسانه ای، استان مازندران رتبه دوم کشور را داراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه فراخوان جشنواره مطبوعات استان در مراسم روز خبرنگار منتشر خواهد شد، به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در مازندران اشاره کرد و افزود: مراسم روز خبرنگار ۱۹ مرداد در محمودآباد برگزار و از برگزیدگان جشنواره های ملی در این مراسم تجلیل خواهد شد.

زارع با بیان اینکه اختتامیه جشنواره بین المللی خزر ۲۴ مرداد ماه در چالوس برگزار می شود، توضیح داد: ۴۸ درصد آثار رسیده از استان مازندران، ۳۲ درصد از استان گیلان و ۱۵ درصد از استان گلستان بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۷ اثر برگزیده جشنواره بین المللی خزر، ترجمه خواهد شد و برای داوری به جشنواره آستارخان ارسال می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ۳۷۳ خبرنگار عضو خانه مطبوعات هستند، خاطرنشان کرد: ۶۲۰ فعال رسانه ای هدیه روز خبرنگار را دریافت خواهند کرد.

زارع از اهدا قطعه زمینی به خانه مطبوعات از سوی استاندار مازندران خبر داد و گفت: درصورتی که تمام مراحل قانونی واگذاری صورت گیرد و موافقت نامه مذکور رد و بدل شود، کلنگ احداث خانه مطبوعات به زمین زده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از خبرنگارانی که بیمه نیستند خواست با عضویت در سامانه جامع رسانه های کشور و ثبت آثار، نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند.

پس از این نشست رسانه ای، خبرنگاران بر مزار خبرنگاران فقید مازندران از جمله مرحوم جابر معافی و فرامرز درخشنده مدیران درگذشته خبرگزاری های فارس و ایلنا حاضر و یادشان را گرامی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.