۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 665980

مازندران- رئیس جهاددانشگاهی مازندران از بلاتکلیفی طرح گردشگری مزرعه طی دو سال گذشته خبر داد.

استان مازندران طرح جامع گردشگری ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، واحد عبدالهیان بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه این طرح در آذرماه سال ۹۶ به استاندار وقت مازندران پیشنهاد شد و همچنان در انتظار مجوز بسر می برد، توضیح داد: در این طرح، اقتصادی کردن گردشگری در حوزه آب بندان ها را مطرح کردیم و طی این مدت طرح توجیهی آن آماده و جایگاه پایلوت اجرایی نیز مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه گردشگری یکی از آیتم های توسعه ای مازندران است، از نبود طرح جامع گردشگری در استان گلایه کرد و گفت: در این رابطه بالغ بر ۷۰ مکاتبه با بالاترین مقام اجرایی سازمان گردشگری تا مقامات استانی صورت گرفت که متاسفانه همچنان بلاتکلیف ایم.

عبدالهیان با اشاره به اینکه طرح گردشگری مزرعه یک ایده جدید بوده و جامع تر از سایر طرح های بومگردی است، از متولیان سازمان گردشگری خواست مقدمات اجرای این طرح را فراهم کنند.

رئیس جهاددانشگاهی مازندران از تولید نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا در جویبار خبر داد و افزود: مطالعه این طرح از سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۶ به مرحله تولید رسید.

عبدالهیان با بیان اینکه تولید جلبک با ۵۰ درصد پروتئین اقتصادی است، ابراز کرد: جلبک تولیدی جهاددانشگاهی دارای پروتئین ۷۴ درصد است.

وی با اعلام اینکه تولید آزمایشی جلبک در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع صورت گرفته است، یادآور شد: درحال حاضر ماهانه ۵۰ کیلوگرم جلبک تولید می کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی مازندران موارد استفاده از این جلبک را بعنوان مکمل های دارویی، صنایع غذایی، مواد نیرزا، آرایشی بهداشتی، خوراک ماهیان و طیور عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.