رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: اگرچه در مواردی نرخ اجاره از طرف موجران تا دو برابر افزایش یافته است اما به طور میانگین نرخ اجاره ها نسبت به سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۲برابری نرخ اجاره در برخی از  مناطق مشهد

علی مرادزاده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: قیمت مسکن به گونه ای رشد داشته است که هر روز امکان خانه ‌دار شدن برای جوانان و مستاجران سخت ‌تر می‌شود.

 وی تصریح کرد:  افزایش قیمت مسکن که باعث رشد نرخ اجاره ها نیز شده است باعث گردیده برخی از افراد که از قدرت درآمدی ضعیفی برخوردار هستند به حاشیه نشینی در اطرف شهر مشهد و یا مهاجرت به شهرهای  نظیر گلبهار و بینالود روی بیاورند.

مرادزاده بیان داشت: از طرفی اگرچه در مواردی نرخ اجاره از طرف موجران تا  دو برابر افزایش یافته است اما به طور میانگین نرخ اجاره ها نسبت به سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است ، همچنین طبق قرار دادهای  اجاره های ثبت شده در دفاتر مشاور املاک  در سطح شهر مشهد بین ۴۰۰ هزار تا ۵میلیون تومان متغیر است.

وی افزود:از طرفی قیمت ها در حوزه مسکن به اندازه ای رشد داشته است که توان مردم برای خرید کاهش یافته و این باعث شده است وضعیت خرید و فروش واحد های بالای ۸۰متر در رکود به سر ببرد.

مرادزاده تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم که برای انجام فعالیت های خود در حوزه مسکن برای خرید و یا اجاره به دفاتر املاکی مراجعه کنند که دارای پروانه کسب باشند و حتما پس از تنظیم قرارداد، یک نسخه  پرینتی را از متصدی دفتر املاک مطالبه نمایند زیرا  قراردادهای دستی هیچگونه اعتباری ندارد و مورد تأیید اتحادیه نمی‌باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد بیان داشت: اگرچه از واحدهای خالی مسکونی در شهر مشهد آمار دقیق و مشخصی در حال حاضر وجود ندارد، اما در مناطقی همچون منطقه ۱۲ ، تعداد قابل توجهی آپارتمان خالی آماده فروش وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.