هدایت الله خادمی گفت: اروپایی‌ها تنها در حال وقت کشی هستند و آنچه تاکنون از خودشان نشان داده‌اند چیزی جز این نیست. بخش عمده بودجه کشور براساس درآمدهای نفتی بسته می‌شود، بر همین اساس در شرایطی که نمی‌توانیم نفت را بصورت عادی به فروش برسانیم تهاتر نفت روش مناسبی برای تأمین نیازهای کشور است.

تهاتر نفت روش مناسبی برای تأمین نیازهای کشور است

هدایت الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره انفعال اروپایی ها در برابر برجام و همچنین تهاتر نفت به عنوان یکی از روش‌های مقابله با تحریم ها، اظهار داشت: ما بسیاری از دستاوردهای خود را بخاطر برجام متوقف کردیم یا سطح آن را به ماقبل توافق کاهش دادیم، در واقع نه تنها برجام حاصلی برای کشورمان نداشت بلکه مسیر پیشرفت و رشد بسیاری از حوزه‌ها نیز بخاطر برجام متوقف شد و ضرر کردیم. باید مسئولان کشورمان گام‌های بعدی را از همین حالا در دستور کار داشته باشند و گام به گام آن را اجرایی کنند. زمانی که رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها گفتند ما از برجام خارج نمی‌شویم و با تداوم مذاکرات به ادامه حیات برجام می‌پردازیم، درحالیکه معتقدم اروپا در برابر آمریکا به اندازه یک ذرّه است و نمی‌تواند در مقابل آمریکا موضع بگیرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها تنها در حال وقت کشی هستند و آنچه تاکنون از خودشان نشان داده اند چیزی جز این نیست. ساز و کار مالی موسوم به اینستکس که اروپایی‌ها در قبال اجرای تعهدات خود وعده‌اش را دادند باید بدون هیچ شرطی برگزار شود و جمهوری اسلامی نباید بخاطر اینستکس که به جای سوئیفت در حال تعریف است تعهدات بیشتری را قبول کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین درباره تهاتر نفت به عنوان یکی از روشهای دور زدن تحریم، افزود: از آنجایی که کشور ما تک محصولی و وابسته به نفت است باید بتوانیم به روش‌های مختلف نفت خود را بفروشیم. یکی از اقدامات نادرست مسئولین در طول چهل ساله اخیر این بوده که کشور را خام فروش نگه داشتند و به جای اینکه تنوع در صادرات داشته باشیم به نفت وابسته ماندیم. بخش عمده بودجه کشور براساس درآمدهای نفتی بسته می‌شود، بر همین اساس در شرایطی که نمی‌توانیم نفت را بصورت عادی به فروش برسانیم تهاتر نفت روش مناسبی برای تأمین نیازهای کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشورمان وارد کننده محصولات مختلف است و از سوی دیگر چون این امکان وجود دارد که غربی ها نگذارند نفت‌مان را بفروشیم و به جایی برسیم که خرید و فروش نفت را با معدودی از کشورها انجام دهیم، بنابراین می‌توان از روش تهاتر نفت برای تأمین کالاهای مورد نیاز استفاده کرد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.